Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35617
Title: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Authors: Ποτονού, Έλλη
Advisor: Βλάμος, Παναγιώτης
Keywords: Μέθοδοι Διδασκαλίας;Διδακτικές Τεχνικές;Στρατηγικές Μάθησης;Διδακτικά Μοντέλα;Teaching methods;teaching techniques;learning strategies;teaching models
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει τη διδακτική πράξη, με αναφορές στην ιστορία της Διδακτικής και της Διδακτικής των Μαθηματικών αλλά και με τη θεωρητική θεμελίωση τόσο των παραδοσιακών όσο και των σύγχρονων τάσεων στην οργάνωση της διδασκαλίας. Επιχειρεί, επίσης, να αναλύσει μεθόδους, στρατηγικές, μορφές, μοντέλα διδασκαλίας και να παρουσιάσει διδακτικές προσεγγίσεις που η γνώση τους βοηθά τον εκπαιδευτικό να εξοπλιστεί με τις απαραίτητες θεωρητικές βάσεις και πρακτικές στρατηγικές, αποκτώντας, παράλληλα, την ετοιμότητα της πολλαπλής ανάγνωσης της πραγματικότητας της σχολικής τάξης και παρέμβασης στη μαθησιακή διαδικασία. Είναι εύλογο, βέβαια, πως ο εκπαιδευτικός, προκειμένου να βελτιώσει το αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, να προβαίνει σε επιλεκτική χρήση στρατηγικών και μέσων διδασκαλίας, καθώς η διδασκαλία δεν μπορεί να είναι μια πανομοιότυπα αναπαραγόμενη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία. Ειδικότερα, στο πρώτο κεφάλαιο της διπλωματικής, επιχειρείται ο προσδιορισμός της έννοιας της Διδακτικής και γίνεται μια σύντομη παρουσίαση των πιο σημαντικών εκφάνσεών της μέσα στο χρόνο. Επιπλέον, δίνεται με συντομία η εξέλιξη της διδακτικής των Μαθηματικών καθώς και της νεότερης μαθηματικής εκπαίδευσης. Στο δεύτερο κεφάλαιο, αρχικά, προσδιορίζονται οι έννοιες της διδασκαλίας και της μάθησης και στη συνέχεια επισημαίνονται ορισμένες βασικές θεωρίες μάθησης που επέδρασαν σημαντικά στη διαμόρφωση της σύγχρονης διδασκαλίας. Στα επόμενα τέσσερα κεφάλαια, παρουσιάζονται μέθοδοι, στρατηγικές, μοντέλα αλλά και τεχνικές διδασκαλίας, όπως προκύπτουν από τους διαφορετικούς ρόλους μεταξύ του εκπαιδευτικού και του μαθητή, των περιεχομένων αλλά και των μέσων διδασκαλίας, ενώ επισημαίνεται και το πέρασμα από τις παραδοσιακές σε σύγχρονες μορφές διδασκαλίας οι οποίες οδηγούν σε ενεργητικές και αποτελεσματικές εμπειρίες μάθησης για τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τονίζεται, επίσης, η συμβολή της τεχνολογίας όχι μόνο στη δημιουργία μιας ελκυστικής και ενδιαφέρουσας διδασκαλίας αλλά και στην προετοιμασία των μαθητών για την κοινωνία του μέλλοντος. Στο έβδομο κεφάλαιο, γίνεται παρουσίαση της πορείας, της οργάνωσης, του σχεδιασμού και των φάσεων διεξαγωγής της διδασκαλίας καθώς επίσης και της αξιολόγησης που ελέγχει τον βαθμό επίτευξης των διδακτικών στόχων. Στο τέλος της εργασίας, γίνεται μια σύνοψη, εξάγονται κάποια συμπεράσματα και διατυπώνονται προτάσεις για μια αποτελεσματική διδασκαλία. Λέξεις – Κλειδιά: Μέθοδοι Διδασκαλίας, Διδακτικές Τεχνικές, Στρατηγικές Μάθησης, Διδακτικά Μοντέλα.
Appears in Collections:ΜΣΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
διπλωματική.pdfΔιπλωματική Εργασία2.04 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.