Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35603
Title: Ο βαθμός ικανοποίησης των φοιτητών από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης του ΑΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας
Authors: Αναστασιάδης, Αναστάσιος
Advisor: Αναστασίου, Σοφία
Keywords: τριτοβάθμια εκπαίδευση;ποιότητα υπηρεσιών;ικανοποίηση φοιτητών;HEdPERF;higher education;service quality;student satisfaction
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να περιγράψει το βαθμό ικανοποίησης των φοιτητών από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και το βαθμό συσχέτισης της ικανοποίησής τους με το πρόγραμμα σπουδών, το εκπαιδευτικό προσωπικό, την υλικοτεχνική υποδομή, την υποστήριξη και το διοικητικό προσωπικό. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 321 φοιτητές του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, από τους οποίους συλλέχθηκαν ερωτηματολόγια. Σε αντίθεση με τον παραδοσιακό, μονοδιάστατο τρόπο μέτρησης της ικανοποίησης, στην παρούσα έρευνα αξιοποιήθηκε μια κλίμακα βασισμένη στα θεωρητικά μοντέλα που αναπτύχθηκαν για την ικανοποίηση. Για την ποιότητα χρησιμοποιήθηκε η πρόσφατη ελληνική εκδοχή του HEdPERF, ενώ παράλληλα ελέγχθηκε η αξιοπιστία του και εντοπίστηκαν ορισμένες αδυναμίες του. Για την επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές της περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι φοιτητές αξιολόγησαν θετικότερα το διδακτικό προσωπικό και τις υποδομές του ιδρύματος, ενώ το διοικητικό προσωπικό έλαβε τις χαμηλότερες βαθμολογίες. Συγχρόνως, έγιναν συγκρίσεις με ανάλογες έρευνες και με τις εκθέσεις αξιολόγησης του ιδρύματος, που ανάμεσα στα άλλα αποκάλυψαν ότι οι απόψεις των εξωτερικών αξιολογητών και των φοιτητών για τις διοικητικές υπηρεσίες και τις υπηρεσίες φαγητού διαφέρουν σημαντικά. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι: α) η ποιότητα και η ικανοποίηση διαφέρουν στατιστικά σημαντικά ως προς το έτος και το τμήμα σπουδών, όχι όμως και ως προς το φύλο, β) η συσχέτιση ανάμεσα στην αντιληπτή ποιότητα και στην ικανοποίηση είναι μεγάλη, γ) η υποστήριξη και το πρόγραμμα σπουδών συσχετίζονται σε μεγάλο βαθμό με την ικανοποίηση, ενώ οι εγκαταστάσεις, το διδακτικό και το διοικητικό προσωπικό σε μέτριο βαθμό. Τέλος, η παρούσα εργασία μπορεί να φανεί χρήσιμη στους εμπλεκόμενους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που επιθυμούν να βελτιώσουν την ποιότητα των προσφερόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών λαμβάνοντας υπόψη τις αντιλήψεις των φοιτητών· αλλά και στους ερευνητές που επιδιώκουν να μελετήσουν την ποιότητα των εκπαιδευτικών υπηρεσιών και την ικανοποίηση των φοιτητών και να αναπτύξουν αξιόπιστα εργαλεία μέτρησης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
anastasiadis_teliko.pdfΔιπλωματική εργασία2.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.