Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35602
Title: Ο ρόλος του διευθυντή της δημόσιας και ιδιωτικής σχολικής μονάδας στην «Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου: η διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης 2010-2012»
Authors: Κυζάκης, Χρήστος
metadata.dc.contributor.advisor: Παλάζη, Χρυσάνθη
Keywords: Καινοτομία, Αξιολόγηση, Αυτοαξιολόγηση, Διευθυντής, Εκπαιδευτικοί.;Innovation, Evaluation, Self-Evaluation, Principal, Educators
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η αξιολόγηση ως προϋπόθεση αυτοκριτικής και κατά συνέπεια αυτογνωσίας αποτελεί την αναγκαία – αν και όχι ικανή – συνθήκη για την αυτοβελτίωση και εντέλει αυτοπραγμάτωση κάθε ανθρώπου και κατ’ επέκταση οργανισμού. Στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, ωστόσο, η εισαγωγή με όρους καινοτομίας ενός αξιόπιστου και κυρίως κοινά αποδεκτού μοντέλου αξιολόγησης παραμένει ζητούμενη. Εξίσου ζητούμενη παραμένει και η αποτελεσματική διαχείριση μιας τέτοιας εισαγωγής από την πλευρά του Διευθυντή της σχολικής μονάδας που αποτελεί άλλωστε καταλυτικό παράγοντα για την επιτυχία κάθε καινοτομικού εγχειρήματος. Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί για πρώτη φορά να διερευνήσει τα δεδομένα της τελευταίας απόπειρας εισαγωγής ενός μοντέλου αξιολόγησης – ακριβέστερα αυτοαξιολόγησης - στο ελληνικό σχολείο, το πιλοτικό πρόγραμμα «Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου: η διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης 2010-12». Ειδικότερα, η συγκεκριμένη έρευνα εστιάζει κυρίως στο ρόλο που διαδραμάτισε στο παραπάνω πρόγραμμα ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας) και μάλιστα μέσα από μια συγκριτική προσέγγιση δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων. Aξιοποιώντας την πολυμεθοδολογική προσέγγιση – ποιοτική και ποσοτική – επιχειρεί για πρώτη φορά στη βιβλιογραφία να φωτίσει πολυπρισματικά άγνωστες πτυχές της διευθυντικής διαχείρισης της συγκεκριμένης καινοτομίας. Επομένως, η παρούσα έρευνα χωρίς να παραγνωρίζει ότι το αιτιολογικό υπόβαθρο της έκβασης τέτοιων καινοτομικών εγχειρημάτων είναι πολυπαραγοντικό, φιλοδοξεί να αναδείξει στο πρόσωπο του Διευθυντή έναν καθοριστικό παράγοντα για το ότι μία ακόμη καινοτομική και αξιολογική περιπέτεια ήρθε να προστεθεί στο μακρύ κατάλογο των χαμένων ευκαιριών της ελληνικής εκπαίδευσης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ .pdf
  Restricted Access
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ1.15 MBUnknownView/Open
ΚΥΖΑΚΗΣ 096784 ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
  Restricted Access
ΚΥΡΙΟ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ2.21 MBUnknownView/Open
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ.pdf
  Restricted Access
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ253.26 kBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.