Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35597
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαλοκύρη, Βασιλεία-
dc.contributor.authorNτάρδα, Αιμιλία-
dc.date.accessioned2017-10-06T08:33:11Z-
dc.date.available2017-10-06T08:33:11Z-
dc.date.issued2017-09-24-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/35597-
dc.description.abstractΤα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης αποτελούν μια εκ των βασικότερων δομών της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα από το 2010 και μετά. Τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης επιπέδου δύο είναι ιδιωτικοί φορείς εκπαίδευσης ενηλίκων που απασχολούν πλήθος εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων στοχεύοντας στην ενίσχυση των ήδη υπαρχουσών γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων των εκπαιδευομένων αλλά και στην απόκτηση νέων που θα συνδράμουν στην προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική εξέλιξή τους. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευομένων των Κε.Δι.Βι.Μ.2 σχετικά με τον ρόλο του Εκπαιδευτή Ενηλίκων στα προγράμματα των Κε.Δι.Βι.Μ.2 Δυτικής Αττικής. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκαν η ποσοτική και η ποιοτική προσέγγιση (τριγωνοποίηση). Ειδικότερα, συγκεντρώθηκαν 92 ερωτηματολόγια και ελήφθησαν 8 συνεντεύξεις. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται ότι οι εκπαιδευόμενοι στα Κε.Δι.Βι.Μ.2 στην πλειοψηφία τους συμμετέχουν σε επιδοτούμενα προγράμματα ανέργων και επιδιώκουν μέσα από την απόκτηση νέων στάσεων, δεξιοτήτων την εύρεση μιας θέσης εργασίας που θα ενισχύσει τα οικονομικά τους. Αναφορικά με τον τρόπο που οι εκπαιδευτές ασκούν τον ρόλο τους, όλοι οι εκπαιδευόμενοι φαίνεται να είναι αρκετά ικανοποιημένοι καθώς οι εκπαιδευτές ενηλίκων σέβονται την προσωπικότητά τους, τους ενθαρρύνουν να εκφράσουν τις απόψεις τους, επιβραβεύουν τις προσπάθειές τους και προωθούν τον μεταξύ τους διάλογο. Επίσης, ξεπερνούν με αρκετή ευκολία τα εμπόδια που δημιουργούνται κατά την εκπαιδευτική διεργασία. Εντούτοις, δεν χρησιμοποιούν τις κατάλληλες εκπαιδευτικές μεθόδους και εκπαιδευτικά μέσα κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, γεγονός που επιτάσσει την ανάγκη για εξειδίκευση των εκπαιδευτών ενηλίκων με τη συμμετοχή σε ετήσια προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων και την κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην εκπαίδευση ενηλίκων, όπως φαίνεται και από την πλειοψηφία την απαντήσεων των συμμετεχόντων-εκπαιδευομένων του δείγματος. Τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτές, στελέχη , αρμόδιους φορείς της εκπαίδευσης ενηλίκων και διαμορφωτές εκπαιδευτικής πολιτικής σε περίπτωση μελλοντικής αναδιάρθρωσης του θεσμού των Κε.Δι.Βι.Μ.2.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΕλληνικά-elel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.relationΑλεξίου, Β. (2016). Η διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευομένων και εκπαιδευτών αναφορικά με τον ρόλο του Εκπαιδευτή Ενηλίκων σε δύο Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. της Β. Ελλάδας. Πάτρα: ΕΑΠel_GR
dc.relationΒεργίδης, Δ. (1998,1999). Σύγχρονες οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις στην Ελλάδα και Ανοικτή Εκπαίδευση. Στο Δ. Βεργίδης, Α. Λιοναράκης, Α. Πυκουργιώτης, Β. Μακράκης, Χ. Ματραλής (Επιμ.), Ανοικτή και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Θεσμοί και λειτουργίες Τομ. Α’. Πάτρα: Εκδόσεις Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΒεργίδης, Δ. (2008). Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Η εξέλιξη της Εκπαίδευσης Ενηλίκων στην Ελλάδα και η κοινωνικο – οικονομική Λειτουργία της. Τομ. Β’. Πάτρα: Εκδόσεις Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΒεργίδης, Δ., & Καραλής, Α. (2008). Εισαγωγή στην εκπαίδευση ενηλίκων. Σχεδιασμός, οργάνωση και αξιολόγηση προγραμμάτων. Τομ. Γ΄. Πάτρα: Εκδόσεις Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΒογιατζή, Α. (2015). Απόψεις Φιλολόγων για την αξιοποίηση του Mentoring στο πλαίσιο άσκησης του εκπαιδευτικού τους έργου. Διπλωματική Εργασία. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΓιαννακοπούλου, Ε. (2008). Ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων. Στο Α. Κόκκος (Επιμ.), Εισαγωγή στην εκπαίδευση ενηλίκων. Εκπαιδευτικές μέθοδοι – Ομάδα εκπαιδευομένων. (Τόμος Δ´, σ. 299-309). Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΔεληβοριά, Μ. (2007). Απόψεις των καταρτιζομένων που παρακολουθούν προγράμματα Επαγγελματικής κατάρτισης τα οποία υλοποιούνται σε πιστοποιημένα κέντρα Επαγγελματικής κατάρτισης (Κ.Ε.Κ.) του Ν. Αττικής σχετικά με την αποτελεσματικότητα των δράσεων Επαγγελματικής Συμβουλευτικής ως προς την Επαγγελματική τους ανάπτυξη. Διπλωματική Εργασία. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΚαλοκύρη, Β. (2010). Διερεύνηση αντιλήψεων εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον ρόλο του σχολικού συμβούλου ως εκπαιδευτή ενηλίκων. Διπλωματική Εργασία. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΚόκκος, Α. (2008α). Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων: Θεωρητικές Προσεγγίσεις, Τομ. Α´. Πάτρα: Εκδόσεις Ε.Α.Π. Κόκκος, Α. (2008β). Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων: Εκπαιδευτικές Μέθοδοι – Ομάδα Εκπαιδευομένων, Τομ. Δ´. Πάτρα: Εκδόσεις Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΜαυρομουστακάκης, Ν. (2016). Αξιοποίηση των συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στην εκπαίδευση των ενηλίκων εκπαιδευομένων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας της περιφέρειας Κρήτης. Διπλωματική Εργασία. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΠαπαβασιλείου, Ε. (2014). Οι πολιτικές συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης στην Ελλάδα και ο ρόλος των ΚΕΚ στην επίτευξη των στόχων τους. Διπλωματική Εργασία. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΠαπαβασιλείου, Ε. (2014). Οι πολιτικές συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης στην Ελλάδα και ο ρόλος των ΚΕΚ στην επίτευξη των στόχων τους. Διπλωματική Εργασία. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΧρήστου, Μ. (2009). Διερεύνηση του ρόλου του εκπαιδευτή ενηλίκων στην εκπαίδευση ενηλίκων. Περίπτωση ΚΕΚ Νομού Αχαΐας. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΨωφάκη, Γ. (2011). Ο ρόλος του Εκπαιδευτή Ενηλίκων στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας. Απόψεις Εκπαιδευομένων του ΣΔΕ Τρικάλων. Διπλωματική Εργασία. Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.subjectΡόλος του Εκπαιδευτή Ενηλίκωνel_GR
dc.subjectΚέντρα Δια Βίου Μάθησης επιπέδου δύοel_GR
dc.titleΑντιλήψεις Εκπαιδευομένων στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης Δευτέρου Επιπέδου Δυτικής Αττικής για τον Ρόλο του Εκπαιδευτή Ενηλίκων στα Προγράμματα των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης Δευτέρου Επιπέδουel_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Thesisel_GR
dc.title.titlelatinPerspectives of Learners in the Secondary Level Learning Centers of Western Attica for the Adult Trainer's Role in Secondary Lifelong Learning Centersel_GR
dc.description.abstractlatinLifelong Learning Centers are one of the most basic structures of adult education in Greece from 2010 onwards. Level 2 Lifelong Learning Centers constitute adults’ private sector education, occupying a great number of both educators and trainees. Their aim has to do with the development of trainees’ current knowledge, skills and attitudes, as well as their acquiring new knowledge that will play a vital role in their personal, social and professional advancement. The aim of the present dissertation is to investigate the views of trainees of Level 2 Lifelong Learning Centers as far as the Adult Educator’s role in these specific Centers’ programs is concerned. In order for this research to be conducted, quality and quantity approaches were preferred (triangulation). More specifically, 92 questionnaires have been gathered and 8 interviews have been taken. The results of the current research revealed that the majority of Level 2 Lifelong Learning Centers trainees participate in funded programs for the unemployed, and through the acquiring of new knowledge, skills and attitudes set their sights on finding a job that will allow them to make ends meet. Regarding the way the educators perform their duties, all trainees seem to be satisfied enough, since the adult educators respect the formers’ personality, encourage them to express their opinions, reward their efforts and inspire dialogue among them. Furthermore, they easily overcome any obstacles that may arise during the educational process. Still, though, they do not apply the appropriate educational methods and means during the teaching process, a fact that makes the need of adult educators’ specialization urgent. This can be achieved with the latter’s engagement in annual adult education programs as well as their owning a postgraduate Diploma in adult education. That was concluded by the majority of the answers given by the participants-trainees of this sample. The conclusions drawn after this investigation can be optimized by educators, executives on adult education and training, sectors with people in charge of such kind of education, as well as by formers of education policy in case of a future restructuring concerning the institution of Level 2 Lifelong Learning Centers.el_GR
dc.bibliography.number28el_GR
dc.audienceEκπαίδευση Ενηλίκων/ Εκπ 64el_GR
dc.coverage.pages201el_GR
dc.coverage.references62el_GR
dc.coverage.appendixes4el_GR
dc.description.otherΠεριέχει: πίνακες, σχήματα, διαγράμματα, εικόνεςel_GR
dc.contributor.advisor1Καλοκύρη, Βασιλεία-
dc.contributor.advisor2Λιακοπούλου, Μαρία-
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΝΤΑΡΔΑ ΔΕ 2017.pdfΔιπλωματική Εργασία1.98 MBUnknownView/Open
ΝΤΑΡΔΑ ΔΕ 2017.pdfΔιπλωματική Εργασία1.98 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.