Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35597
Title: Αντιλήψεις Εκπαιδευομένων στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης Δευτέρου Επιπέδου Δυτικής Αττικής για τον Ρόλο του Εκπαιδευτή Ενηλίκων στα Προγράμματα των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης Δευτέρου Επιπέδου
Authors: Nτάρδα, Αιμιλία
Advisor: Καλοκύρη, Βασιλεία
Keywords: Ρόλος του Εκπαιδευτή Ενηλίκων;Κέντρα Δια Βίου Μάθησης επιπέδου δύο
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης αποτελούν μια εκ των βασικότερων δομών της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα από το 2010 και μετά. Τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης επιπέδου δύο είναι ιδιωτικοί φορείς εκπαίδευσης ενηλίκων που απασχολούν πλήθος εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων στοχεύοντας στην ενίσχυση των ήδη υπαρχουσών γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων των εκπαιδευομένων αλλά και στην απόκτηση νέων που θα συνδράμουν στην προσωπική, κοινωνική και επαγγελματική εξέλιξή τους. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευομένων των Κε.Δι.Βι.Μ.2 σχετικά με τον ρόλο του Εκπαιδευτή Ενηλίκων στα προγράμματα των Κε.Δι.Βι.Μ.2 Δυτικής Αττικής. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκαν η ποσοτική και η ποιοτική προσέγγιση (τριγωνοποίηση). Ειδικότερα, συγκεντρώθηκαν 92 ερωτηματολόγια και ελήφθησαν 8 συνεντεύξεις. Από τα αποτελέσματα της έρευνας φαίνεται ότι οι εκπαιδευόμενοι στα Κε.Δι.Βι.Μ.2 στην πλειοψηφία τους συμμετέχουν σε επιδοτούμενα προγράμματα ανέργων και επιδιώκουν μέσα από την απόκτηση νέων στάσεων, δεξιοτήτων την εύρεση μιας θέσης εργασίας που θα ενισχύσει τα οικονομικά τους. Αναφορικά με τον τρόπο που οι εκπαιδευτές ασκούν τον ρόλο τους, όλοι οι εκπαιδευόμενοι φαίνεται να είναι αρκετά ικανοποιημένοι καθώς οι εκπαιδευτές ενηλίκων σέβονται την προσωπικότητά τους, τους ενθαρρύνουν να εκφράσουν τις απόψεις τους, επιβραβεύουν τις προσπάθειές τους και προωθούν τον μεταξύ τους διάλογο. Επίσης, ξεπερνούν με αρκετή ευκολία τα εμπόδια που δημιουργούνται κατά την εκπαιδευτική διεργασία. Εντούτοις, δεν χρησιμοποιούν τις κατάλληλες εκπαιδευτικές μεθόδους και εκπαιδευτικά μέσα κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, γεγονός που επιτάσσει την ανάγκη για εξειδίκευση των εκπαιδευτών ενηλίκων με τη συμμετοχή σε ετήσια προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων και την κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην εκπαίδευση ενηλίκων, όπως φαίνεται και από την πλειοψηφία την απαντήσεων των συμμετεχόντων-εκπαιδευομένων του δείγματος. Τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτές, στελέχη , αρμόδιους φορείς της εκπαίδευσης ενηλίκων και διαμορφωτές εκπαιδευτικής πολιτικής σε περίπτωση μελλοντικής αναδιάρθρωσης του θεσμού των Κε.Δι.Βι.Μ.2.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΝΤΑΡΔΑ ΔΕ 2017.pdfΔιπλωματική Εργασία1.98 MBAdobe PDFView/Open
ΝΤΑΡΔΑ ΔΕ 2017.pdfΔιπλωματική Εργασία1.98 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.