Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35595
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΖμας, Αριστοτέλης-
dc.contributor.authorΚοντογώγου, Βασιλική-
dc.date.accessioned2017-10-06T08:31:19Z-
dc.date.available2017-10-06T08:31:19Z-
dc.date.issued2017-09-23-
dc.identifier.urihttps://apothesis.eap.gr/handle/repo/35595-
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τον ρόλο και τη σημασία των καινοτόμων προγραμμάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα, επιχειρήθηκε η καταγραφή των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν τόσο οι ίδιοι όσο και οι μαθητές τους από την εισαγωγή και υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων στο σχολείο τους, αλλά και ο προσδιορισμός εκείνων των παραγόντων που ενεργούν αποτρεπτικά για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε καινοτόμες δράσεις. Επιπρόσθετα, εξετάστηκε αν ο παράγοντας φύλο επηρεάζει αφενός τις απόψεις των εκπαιδευτικών αναφορικά με το πώς αντιλαμβάνονται το εννοιολογικό περιεχόμενο και τους βασικούς στόχους των καινοτόμων δράσεων και αφετέρου τη συμμετοχή τους σε τέτοιου είδους δράσεις. Στην έρευνα συμμετείχαν εκατόν σαράντα (140) εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Θεσσαλονίκης, οι περισσότεροι από τους οποίους εργάζονται σε σχολεία που έχουν υλοποιήσει κατά το τρέχον διδακτικό έτος (2016-17) καινοτόμα προγράμματα και η συντριπτική τους πλειοψηφία κατά τη διάρκεια της θητείας τους έχει συμμετάσχει στην υλοποίηση καινοτομιών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί είτε για λόγους προσωπικής ευχαρίστησης είτε για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού τους έργου συμμετέχουν στην υλοποίηση καινοτόμων δράσεων, παρόλο που θεωρούν ότι το συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας δυσχεραίνει το έργο τους και δε συμβάλλει στην απόκτηση του ανάλογου γνωστικού υπόβαθρου για την εισαγωγή τέτοιων δράσεων.el_GR
dc.format.mediumΗλεκτρονικό Αρχείο - Digital Fileel_GR
dc.language.isoΕλληνικά-elel_GR
dc.publisherΕλληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open Universityel_GR
dc.relationΑθανασούλα-Ρέππα, Α. (2008). Λήψη αποφάσεων στο χώρο της εκπαίδευσης. Στο: Α. Αθανασούλα-Ρέππα, Α. Δακοπούλου, Μ. Κουτούζης, Γ. Μαυρογιώργος, Δ. Χαλκιώτης. Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων, Τομ. Α΄, Εκπαιδευτική Διοίκηση και Πολιτική (σελ. 71-118). Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΑνθοπούλου, Σ.-Σ. (1999). Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού. Στο: Α. Αθανασούλα-Ρέππα, Σ. Σ. Ανθοπούλου, Σ. Κατσουλάκης, Γ. Μαυρογιώργος. Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων, Τομ. Β΄, Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (σελ. 17-92), Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΔακοπούλου, Α. (2008). Εκπαιδευτική Αλλαγή-Μεταρρύθμιση-Καινοτομία. Στο: Α. Αθανασούλα-Ρέππα, Α. Δακοπούλου, Μ. Κουτούζης, Γ. Μαυρογιώργος & Δ. Χαλκιώτης. Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων, Τομ. Α΄(2η έκδ.) Εκπαιδευτική Διοίκηση και Πολιτική (σελ. 165-211), Πάτρα, Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΚουτούζης, Μ. (2008). Η εκπαιδευτική μονάδα ως οργανισμός. Στο: Α. Αθανασούλα-Ρέππα, Α. Δακοπούλου, Μ. Κουτούζης, Γ. Μαυρογιώργος & Δ. Χαλκιώτης. Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων, Τομ. Α΄, Εκπαιδευτική Διοίκηση και Πολιτική (σσ. 27-49), Πάτρα, Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΚουτούζης, Μ. (2008). Ο σχεδιασμός-προγραμματισμός στις εκπαιδευτικές μονάδες. Στο: Α. Αθανασούλα-Ρέππα, Α. Δακοπούλου, Μ. Κουτούζης, Γ. Μαυρογιώργος & Δ. Χαλκιώτης. Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων, Τομ. Α΄, Εκπαιδευτική Διοίκηση και Πολιτική (σσ. 51-68), Πάτρα, Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΜαυρογιώργος, Γ. (1999). Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και επιμορφωτική πολιτική στην Ελλάδα. Στο: Α. Αθανασούλα-Ρέππα, Σ. Σ. Ανθοπούλου, Σ. Κατσουλάκης & Γ. Μαυρογιώργος. Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων, Τομ. Β΄, Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (σσ. 93-135). Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΜαυρογιώργος, Γ. (2008). Η Εκπαιδευτική Μονάδα ως Φορέας Διαμόρφωσης και Άσκησης Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στο: Α. Αθανασούλα-Ρέππα, Α. Δακοπούλου, Μ. Κουτούζης, Γ. Μαυρογιώργος, Δ. Χαλκιώτης. Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων, Τομ. Α΄(2η έκδ.) Εκπαιδευτική Διοίκηση και Πολιτική (σελ. 119-164). Πάτρα: Ε.Α.Π.el_GR
dc.relationΜπίντση, Χ. (2007). Ο ρόλος του διευθυντή σχολείου στις εκπαιδευτικές καινοτομίες: διεκπεραιωτής ή ηγέτης; Μια εμπειρική διερεύνηση των απόψεων και αντιλήψεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Ν. Πέλλας. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.el_GR
dc.relationΠαπαθανασίου, Ε. (2016). Οι παράγοντες που βοηθούν ή εμποδίζουν την επιτυχία εφαρμογής των καινοτομιών στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.el_GR
dc.subjectκαινοτόμα προγράμματαel_GR
dc.subjectυλοποίησηel_GR
dc.subjectοφέληel_GR
dc.subjectανασταλτικοί παράγοντεςel_GR
dc.subjectδιευθυντήςel_GR
dc.subjectinnovative programsel_GR
dc.subjectimplementationel_GR
dc.subjectbenefitsel_GR
dc.subjectsuspending factorsel_GR
dc.subjectprincipalel_GR
dc.titleΕισαγωγή και υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: δυνατότητες και περιορισμοίel_GR
dc.typeΔιπλωματική Εργασία / Thesisel_GR
dc.title.titlelatinThe introduction and impementation of innovative programs in secondary educationel_GR
dc.description.abstractlatinThe present assignment examines the role and the importance of innovative programs in Secondary Education. Specifically, it aims to record the perceptions of teachers serving in Secondary Education as concerns the benefits that teachers as well as their students can obtain by introducing and implementing innovative programs in their schools. It also aims to determine the factors that deter educators from participating in innovative actions. Moreover, it examines if gender affects on the one hand the perceptions of educators regarding the way they understand the notional content and the basic objectives of innovative actions and on the other hand their participation in actions like that. One hundred and forty (140) teachers serving in Secondary Education of the Prefecture of Thessaloniki participated in the survey. Most of them serve in schools that have implemented innovative programs for the current year (2016-2017) and the overwhelming majority has taken part in the implementation of innovations during their service as teachers. The results showed that educators participate in innovative actions either out of personal pleasure either out of aspiration to improve their educational skills. Nevertheless, they do believe that the centralized educational system in our country impedes the progress of their work and does not contribute to obtain the knowledge required for introducing these actions.el_GR
dc.bibliography.number28el_GR
dc.audienceΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων/ΕΚΠ62el_GR
dc.coverage.pages97el_GR
dc.coverage.references67el_GR
dc.coverage.appendixes2el_GR
dc.description.otherΠίνακες και γραφήματαel_GR
dc.contributor.advisor1Ζμας, Αριστοτέλης-
dc.contributor.advisor2Συτζιούκη, Μαρία-
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Κοντογώγου_ΤΕΛΙΚΗ.pdfΕξώφυλλο, κυρίως σώμα διπλωματικής, παραρτήματα1.49 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.