Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35586
Title: Κίνητρα και στοιχεία υποκίνησης των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Έρευνα μικρής κλίμακας / Μελέτη περιπτώσεων στον νομό Αττικής
Authors: Γιατρά, Χρυσούλα
Advisor: Αργυροπούλου, Ελευθερία
Keywords: Υποκίνηση;Motivation
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Παρότι έχουν πραγματοποιηθεί πολλές έρευνες στον τομέα της διοίκησης της εκπαίδευσης, το ζήτημα των κινήτρων των εκπαιδευτικών δεν έχει ερευνηθεί σε ικανοποιητικό βαθμό. Δεδομένου ότι η ύπαρξη κινήτρων στους εκπαιδευτικούς επηρεάζει την ύπαρξη κινήτρων στους μαθητές, είναι απαραίτητο οι εκπαιδευτικοί να έχουν υψηλά κίνητρα, για να είναι αποτελεσματικοί στο ρόλο τους. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσθέσει στοιχεία στην προσπάθεια μελέτης και κατανόησης της σύνθετης διαδικασίας της υποκίνησης. Η γνώση των κινήτρων αλλά και των παραγόντων που δημιουργούν δυσκολίες στην εκτέλεση του ρόλου των εκπαιδευτικών των δημόσιων σχολείων της χώρας μας μπορεί να συντελέσει στην ερμηνεία της συμπεριφοράς των εκπαιδευτικών και στην επίλυση των προβλημάτων που εκείνοι αντιμετωπίζουν. Ξεκινώντας με τη θεωρητική προσέγγιση του θέματος, παρουσιάστηκαν οι θεωρίες της υποκίνησης και στη συνέχεια αποτελέσματα προγενέστερων ερευνών για να παρουσιαστεί η σχέση των κινήτρων, οικονομικών ή μη με την απόδοση των εκπαιδευτικών. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε έρευνα, μέσω συνεντεύξεων, σε δείγμα δεκαπέντε εκπαιδευτικών, οι οποίοι απασχολούνται στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα της έρευνας φανερώνουν ότι οι παράγοντες που λειτουργούν ως θετικά κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς σχετίζονται κυρίως με τη φύση και τα χαρακτηριστικά της εργασίας, ενώ ως αντικίνητρα περιγράφονται παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται με το εργασιακό περιβάλλον. Ως τα πλέον θετικά κίνητρα αναφέρονται η αγάπη για το γνωστικό αντικείμενο, η σχέση που αναπτύσσουν με τους μαθητές και η αναγνώριση του εκπαιδευτικού έργου, ενώ ως παράγοντες που επιδρούν αρνητικά στην υποκίνησή τους αναφέρονται οι χαμηλές οικονομικές απολαβές, η ελλιπής υλικοτεχνική υποδομή και οι συχνές μεταρρυθμίσεις τους εκπαιδευτικού συστήματος. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας μπορούν να φανούν χρήσιμα τόσο στους υπεύθυνους για το σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολίτικής, για να ενισχυθούν συστηματικά τα θετικά κίνητρα και να εξαλειφθούν στο βαθμό που είναι δυνατό τα αντικίνητρα, όσο και στους ίδιους τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων, αφού μελετώντας τα αποτελέσματα της έρευνας, θα σχηματίσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για τα κίνητρα και τους παράγοντες που επιδρούν στην υποκίνηση τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.