Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35581
Title: Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ. ΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ.
Authors: Στογγάρη, Μαρία
Advisor: Γεράκη, Ακριβούλα
Keywords: Επαγγελματική ικανοποίηση εκπαιδευτικών;Εκπαιδευτική αλλαγή;Δευτεροβάθμια εκπαίδευση;Teachers᾽ Job Satisfaction;Educational change;Secondary school
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Στην παρούσα μελέτη επιχειρήθηκε η καταγραφή της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το ελληνικό μεταρρυθμιστικό πλαίσιο με στόχο τη συνθετική προσέγγιση των δυναμικών αλληλεπιδράσεων που καθορίζουν την εργασιακή τους πρακτική. Συγκεκριμένα, εξετάστηκε ο βαθμός ικανοποίησης των καθηγητών από τη διαδικασία εισαγωγής και εφαρμογής αλλαγών στο σχολείο, αλλά και η επίδραση αυτής της διαδικασίας στη γενικότερη εργασιακή τους ικανοποίηση και στάση. Εξετάστηκαν, ακόμη, οι πιθανοί παράγοντες που τη διαμορφώνουν. Τέλος, αναζητήθηκε η συσχέτιση των παραπάνω ζητημάτων με την παράμετρο του φύλου. Η διερεύνηση του θέματος βασίστηκε στη χρήση ειδικά κατασκευασμένου ερωτηματολογίου, το οποίο συμπληρώθηκε από δείγμα 104 καθηγητών Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων στο νομό Καρδίτσας. Τα ευρήματα έδειξαν ότι για τους συμμετέχοντες καθηγητές οι εκπαιδευτικές αλλαγές έχουν μέτρια επίδραση στη γενική επαγγελματική τους ικανοποίηση. Ωστόσο, ο υψηλός ή χαμηλός βαθμός ικανοποίησης από καθεμία αλλαγή καθορίζει, με αντίστοιχο θετικό ή αρνητικό τρόπο, τη συνολικότερη διάθεση δημιουργικής συμμετοχής τους στη σχολική πράξη. Η ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από την κάθε αλλαγή διαφοροποιείται ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της και την εκτίμηση των θετικών ή αρνητικών συνεπειών της στο εκπαιδευτικό έργο και ιδιαίτερα στις εργασιακές συνθήκες. Ως παράγοντες που συνδιαμορφώνουν την επαγγελματική ικανοποίηση κατά την εφαρμογή μεταρρυθμιστικών μέτρων στο σχολείο οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν και συγκεκριμένες συνθήκες στο εκπαιδευτικό σύστημα, στο κοινωνικό πλαίσιο και στη σχολική μονάδα. Παράλληλα, η ικανοποίηση των καθηγητών επηρεάζεται και από το βαθμό που η αλλαγή ανταποκρίνεται σε προσωπικά ενδιαφέροντα, σχετικά με τη διδασκαλία στην τάξη. Το φύλο του εκπαιδευτικού δεν παρουσιάζει σημαντική συσχέτιση με τα παραπάνω ευρήματα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΣΤΟΓΓΑΡΗ_ΕΚΠΔΕ_2016-17 ΤΕΛΙΚΗ.pdfΔιπλωματική εργασία1.61 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.