Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35562
Title: Β2Β Μάρκετινγκ: Διερεύνηση της αγοραστικής συμπεριφοράς των τουριστικών επιχειρήσεων του Νομού Ζακύνθου
Authors: Παυγέλου, Ελένη
Advisor: Νέλλα, Αθηνά
Keywords: Βιομηχανικό Μάρκετινγκ (Β2Β), Τουρισμός, Αγοραστική Συμπεριφορά Οργανισμών, Κέντρα Αγοραστικών Αποφάσεων, Επιλογή Προμηθευτών, Προμήθειες.;Industrial Marketing, B2B, Tourism, Hotels, Industrial Buying Behaviour, Buying Centers, Suppliers’ choice, Procurement
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Το Β2Β (Business to Business) ή βιομηχανικό μάρκετινγκ, αποτελεί μια έκφραση της γενικότερης φιλοσοφίας του μάρκετινγκ, το οποίο εξακολουθεί να έχει στο επίκεντρό του την έννοια της συναλλαγής αλλά εστιάζει στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και οργανισμών. Οι βασικές διαφορές που χαρακτηρίζουν τη βιομηχανική αγορά προσδίδουν μια ιδιαίτερη χροιά και συνέπειες στη διαχείριση και στην αντιμετώπισή της. Οι προμηθευτές ελίσσονται μέσα από τις στρατηγικές μάρκετινγκ σχεδιάζοντας προϊόντα και υπηρεσίες για επαγγελματική χρήση. Οι πελάτες είναι λιγότεροι σε σχέση με την καταναλωτική αγορά και ταυτόχρονα εξαιρετικά σημαντικοί, δημιουργώντας πρόσθετες ιδιαιτερότητες για τη ζήτηση. Οι ανάγκες και επιθυμίες των πελατών εκφράζονται μέσα από την αγοραστική τους συμπεριφορά, που διαφοροποιείται σημαντικά από αυτήν των τελικών καταναλωτών, κυρίως εξαιτίας των κινήτρων αγοράς και του ενισχυμένου ορθολογισμού που διακατέχει τις σχετικές αποφάσεις. Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν το Β2Β Μάρκετινγκ και τις στρατηγικές του σε αναφορά με πελάτες που ανήκουν στον κλάδο του τουρισμού και ειδικότερα του ξενοδοχειακού τομέα. Δίνεται έμφαση στην αγοραστική συμπεριφορά των τουριστικών οργανισμών, στην επιλογή των προμηθευτών και των προμηθειών και στις σχέσεις των πελατών με τους προμηθευτές. Τα δεδομένα της βιβλιογραφικής επισκόπησης υποστηρίζονται από την διεξαγωγή εμπειρικής έρευνας. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Ζακύνθου, προσφέρουν το δείγμα μέσα από το οποίο αναλύονται οι αποφάσεις των οργανισμών. Διερευνάται το πλαίσιο εφαρμογής του Β2Β μάρκετινγκ, η αποτελεσματικότητά του, καθώς και η αναγκαιότητα για την επιτυχημένη εφαρμογή του με εξειδίκευση στις τουριστικές επιχειρήσεις. Τα συμπεράσματα δείχνουν με σαφήνεια τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο της ποιότητας και του συνολικού κόστους του προϊόντος για τις αγοραστικές αποφάσεις, συμπληρωματικά και σε συνδυασμό με την παρεχόμενη εξυπηρέτηση και την αποτελεσματικότητα της διανομής. Επιπλέον, γίνεται αντιληπτός ο πολλαπλός ρόλος των ιδιοκτητών των επιχειρήσεων καθώς και η άποψή τους για τις πράσινες και τις ηλεκτρονικές προμήθειες. Η χρήση του διαδικτύου και οι δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου φανερώνουν τα νέα δυναμικά στοιχεία που αξιοποιούνται στο πλαίσιο του Β2Β μάρκετινγκ. Τα συλλεγόμενα στοιχεία είναι άμεσα αξιοποιήσιμα για τον σχεδιασμό και την αποτελεσματική υλοποίηση στρατηγικών σχεδίων Β2Β μάρκετινγκ στο πλαίσιο μιας δεδομένης αγοράς, ωστόσο, στο πλαίσιο αυτό, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική η περαιτέρω επιβεβαίωση των ευρημάτων μέσω μιας πιο ολοκληρωμένης αντιμετώπισης του θέματος.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ_ΠΑΥΓΕΛΟΥ ΕΛΕΝΗ_ Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.pdfκυρίως κείμενο, έρευνα, παραρτήματα4.14 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.