Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35544
Title: Διερεύνηση των απόψεων των γονέων για τη συμβολή του Ολοήμερου Σχολείου στην εμπέδωση γνώσεων και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στο μάθημα της Γλώσσας
Authors: Νταλιακούρας, Μιχαήλ
Advisor: Παπακωνσταντίνου , Αντιγόνη Άλμπα
Keywords: Ολοήμερο Σχολείο;All Day School;συνεργασία γονέων - σχολείου;parent-school collaboration;προετοιμασία μαθήματος Γλώσσας;Language course preparation
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια Διπλωματικής Εργασίας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) και έχει σαν σκοπό της να διερευνήσει τις απόψεις των γονέων, και συγκεκριμένα μητέρων, για τη συμβολή του Ολοήμερου Σχολείου στην εμπέδωση γνώσεων καθώς και στην προετοιμασία των μαθητών στο μάθημα της Γλώσσας. Το Ολοήμερο Σχολείο είναι ένας εκπαιδευτικό θεσμός που ιδρύθηκε για να εξυπηρετεί τόσο εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς όσο και κοινωνικούς σκοπούς. Η αξία του συγκεκριμένου θέματος και η αφορμή για τη μελέτη του σχετίζεται με αυτό το διττό ρόλο του Ολοήμερου Σχολείου. Η άμβλυνση των ελλείψεων και ανισοτήτων των μαθητών με την παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας ενισχύει το χαρακτήρα αυτό, καθώς προωθούνται δραστηριότητες εκμάθησης και βελτίωσης της ελληνικής γλώσσας, τόσο από γηγενείς όσο και από αλλοδαπούς μαθητές. Η εστίαση στο μάθημα της Γλώσσας είναι πρωτεύουσας σημασίας λόγω της συμβολής του στη νοητική αλλά και κοινωνική ανάπτυξη και εξέλιξη του ανθρώπου και ένας από τους βασικότερους σκοπούς του Ολοήμερου Σχολείου. Επομένως η συμβολή του τόσο παιδαγωγικά όσο και κοινωνικά καθίσταται αναγκαία εν έτει 2017. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκαν απόψεις μητέρων σχετικά με τους λόγους που εμπιστεύονται το Ολοήμερο Σχολείο, τις προσδοκίες και το βαθμό ικανοποίησής τους από την προετοιμασία των παιδιών τους στο μάθημα της Γλώσσας κατά την παραμονή τους σε αυτό. Για το σκοπό αυτό διεξήχθη μια ποιοτική έρευνα και για τη συλλογή των δεδομένων συντάχθηκε ημι-δομημένη συνέντευξη, η οποία αποτελείται από τέσσερις επιμέρους ενότητες. Η συνέντευξη απευθυνόταν σε δείγμα 14 μητέρων με παιδί ή παιδιά που φοιτούν στο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης Βοιών, του Νομού Λακωνίας κατά το σχολικό έτος 2016-2017. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι μητέρες είναι σε πολύ μεγάλο ποσοστό ικανοποιημένες από τον τρόπο λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου όσον αφορά τη μελέτη και προετοιμασία του μαθήματος της Γλώσσας. Ανταποκρίνεται δηλαδή στον παιδαγωγικό αλλά και τον κοινωνικό του ρόλο ως φορέας άμβλυνσης των εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση και κοινωνικών ανισοτήτων. Επιπρόσθετα, το Ολοήμερο Σχολείο θεωρείται αναγκαία, μα όχι ικανή συνθήκη για την ολοκλήρωση της μελέτης της Γλώσσας αφού αυτή συνεχίζεται στο σπίτι. Μολαταύτα, η συνέχιση της λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου υποστηρίζεται ένθερμα από τις μητέρες. Η μελέτη που ακολουθεί αποτελεί μια προσπάθεια για την ανάδειξη της επιτακτικής ανάγκης για τη διατήρηση του θεσμού του Ολοήμερου Σχολείου στη χώρα μας. Η καινοτομία της συγκεκριμένης έρευνας δεν έγκειται στον εμπλουτισμό των ερευνητικών δεδομένων για τη λειτουργία του θεσμού, αλλά στην επικέντρωσή της στη συμβολή του στη βελτίωση των επιδόσεων και την κατάκτηση γνώσεων στη Γλώσσα και την άμβλυνση ανισοτήτων μεταξύ των μαθητών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΝΤΑΛΙΑΚΟΥΡΑΣ ΜΙΧΑΗΛ 89983.pdfΟλοήμερο Σχολείο - Διπλωματική Εργασία1.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.