Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35542
Title: Το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων: Μια εμπειρική έρευνα σε σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ηλείας
Authors: Σχοινάς, Χρήστος
Advisor: Αλεξανδρόπουλος, Γεώργιος
Keywords: Δομή εκπαιδευτικού συστήματος;Education system structure;Διοίκηση εκπαιδευτικού συστήματος;Education system management;Επιλογή διευθυντών σχολείων;Selection of school management;Πρωτοβάθμια εκπαίδευση;Primary education;Δευτεροβάθμια εκπαίδευση;Secondary education
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η δημιουργία ενός σύγχρονου και ανοιχτού στην κοινωνία σχολείου βρίσκεται τις τελευταίες δεκαετίες στο επίκεντρο του προβληματισμού και της συζήτησης, όχι μόνο στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, αλλά και στη διεθνή. Η επιτυχία της αναβάθμισης του ρόλου της σχολικής μονάδας θεωρείται άρρηκτα συνδεδεμένη με τα προσόντα και τις ικανότητες της ηγεσίας της. Ο προβληματισμός για τα προσόντα και τα κριτήρια επιλογής των διευθυντικών στελεχών είναι διαχρονικός. Δεν έχει παγιωθεί, όμως, ένα σύστημα που θα επιλέγει τους καταλληλότερους, με αποτέλεσμα συνεχείς αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο, οι οποίες φέρνουν και τις αντίστοιχες αντιδράσεις. Η παρούσα έρευνα έχει στόχο να αποτυπώσει τις απόψεις των διευθυντών σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας για το θεσμικό πλαίσιο με το οποίο επελέγησαν και να διαμορφώσει προτάσεις για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη επιλογή των στελεχών της ελληνικής εκπαίδευσης. Η συγκέντρωση των δεδομένων έγινε με τη χρήση ερωτηματολογίου, το οποίο συμπλήρωσαν οι διευθυντές και μια ομάδα υποψήφιων διευθυντών, που όμως δεν επελέγησαν. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο είναι σε γενικές γραμμές αντικειμενικό, αξιοκρατικό και εξακριβώνει τις ικανότητες και τα χαρακτηριστικά των υποψήφιων διευθυντών. Προβληματισμός εκφράζεται για τη διαδικασία της ψηφοφορίας, για την εγκυρότητα και την αξιοπιστία της οποίας οι γνώμες διίστανται. Όμως προτιμάται περισσότερο σε σχέση με την συνέντευξη ή την διαδικασία των γραπτών εξετάσεων. Σε ένα νέο πλαίσιο επιλογής διευθυντικών στελεχών προτείνεται η αυξημένη μοριοδότηση των επιστημονικών προσόντων των υποψηφίων, η υπομοριοδότηση της αρχαιότητας και η παραμονή της ψηφοφορίας, αλλά με παράλληλη ύπαρξη της συνέντευξης, στην οποία θα έχουν ενσωματωθεί και μετρήσιμοι δείκτες, ώστε να διασφαλίζεται η αντικειμενικότητά της.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomatiki_ergasia.pdf4.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.