Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35541
Title: «Το θεσμικό πλαίσιο επιλογής των διευθυντικών στελεχών σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως αυτό ορίζεται από τον Ν. 4327/2015, στη Διεύθυνση Γ΄ Αθήνας: συγκριτική μελέτη»
Authors: Μαρκουλάκης, Αλέξανδρος
Advisor: Χαλκιώτης, Δημήτριος
Keywords: Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, επιλογή διευθυντών, Σύλλογος Διδασκόντων, συνέντευξη, μυστική ψηφοφορία, κριτήρια.;Secondary education, selection of directors, Teachers' Association, interview, secret ballot, criteria.
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα εργασία εστιάζει στη διερεύνηση των απόψεων εκπαιδευτικών και στελεχών σχολικής διοίκησης, σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την πρωτοείσακτη συμμετοχή του Συλλόγου Διδασκόντων, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 4327/2015, και στη σύγκρισή του με το αντίστοιχο προηγούμενο πλαίσιο του νόμου 3848/2010. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το Μάρτιο του 2017 σε Γυμνάσια και Λύκεια της Διεύθυνσης της Γ΄Αθήνας, με τη χρήση σχεδιασμού μικτών μεθόδων τριγωνοποίησης. Τα ποσοτικά δεδομένα συγκεντρώθηκαν με ερωτηματολόγιο, το οποίο απαντήθηκε από 101 εκπαιδευτικούς, ενώ για τα ποιοτικά δεδομένα διεξήχθησαν 5 ημιδομημένες συνεντεύξεις, με στελέχη σχολικής διοίκησης. Η επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση των εφαρμογών IBM SPSS V24-Excel και με τη μέθοδο ανάλυσης περιεχομένου αντίστοιχα. Από τα ερευνητικά δεδομένα φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό αποτελεσματικής διοίκησης τη διαρκή προσπάθεια βελτίωσης της Σχολικής μονάδας και ότι κρίνουν την κατανομή της μοριοδότησης του Ν.3848 ως πιο αντικειμενική για το σύνολο των κριτηρίων επιλογής, με εξαίρεση το κριτήριο της «Προσωπικότητας-Γενικής συγκρότησης». Οι συμμετέχοντες τάσσονται ξεκάθαρα υπέρ της συμμετοχής του Συλλόγου Διδασκόντων στη διαδικασία επιλογής διευθυντών, αν και αναγνωρίζουν ότι προξενεί ορισμένες δυσλειτουργίες. Διαπιστώνεται ότι αποδοκιμάζουν την προφορική συνέντευξη ως αναξιόπιστη και διαβλητή διαδικασία και παράλληλα αμφισβητούν την αντικειμενικότητα της λειτουργίας και τη σύνθεση των συμβουλίων επιλογής του προηγούμενου πλαισίου. Κατά τη μυστική ψηφοφορία για την ανάδειξη διευθυντών οι εκπαιδευτικοί δεν ψήφισαν με βάση τα οριζόμενα από το νόμο κριτήρια. Τέλος, στη συγκριτική αποτίμηση των δυο διαφορετικών πλαισίων επιλογής φαίνεται ότι προηγείται οριακά το θεσμικό πλαίσιο του Ν.4327/2015 στις θετικές δηλώσεις των συμμετεχόντων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μαρκουλάκης_2017.pdfΔιπλωματική εργασία3.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.