Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35538
Title: Απόψεις και στάσεις εκπαιδευτικών σε Τμήματα Ένταξης Δημοτικών σχολείων γενικής εκπαίδευσης σχετικά με τους δείκτες αξιολόγησης της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου στη σχολική μονάδα
Authors: Καλογερά, Ευτυχία
Advisor: Λεβεντάκης, Χαράλαμπος
Keywords: αυτοαξιολόγηση;self-evaluation;τμήμα ένταξης;integration departments;ειδική αγωγή;special education;ποιότητα;quality;δείκτες;sectoral indicators;κριτήρια;criteria
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Τα τελευταία χρόνια επιχειρείται στην Ελλάδα να διαμορφωθεί και να υλοποιηθεί ένα σύστημα αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, το οποίο σκοπό θα έχει να κινητοποιήσει όλους τους παράγοντες του σχολείου, να αποσαφηνίσει τα προβλήματα και να υποδείξει πεδία για επιμόρφωση. Το 2013-2014 έγινε μία απόπειρα αυτοαξιολόγησης των σχολείων με βάση το πλαίσιο που είχε προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Σκοπός του ήταν η βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου και η διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης. Το πλαίσιο αυτό περιλάμβανε τομείς, δείκτες ανά τομέα και κριτήρια ανά δείκτη, τα οποία συνολικά απέδιδαν τη σχολική πραγματικότητα. Η παρούσα εργασία στοχεύει να διερευνήσει τις απόψεις και τις στάσεις εκπαιδευτικών που εργάζονται σε Τμήματα Ένταξης Δημοτικών σχολείων γενικής εκπαίδευσης του Νομού Αττικής ως προς την αξιολόγηση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Συγκεκριμένα, μελετά δύο από τους επτά τομείς, που αφορούν τη διδασκαλία και τη μάθηση, τα προγράμματα, τις παρεμβάσεις και τις δράσεις βελτίωσης. Αρχικά, διερευνούμε την υλοποίηση διδακτικών εφαρμογών, την εφαρμογή πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και καινοτομιών. Επιπλέον, διερευνούμε τις απόψεις Σχολικών Συμβούλων Γενικής και Ειδικής αγωγής σχετικά με την αποτελεσματικότητα των δεικτών αξιολόγησης τόσο για τις διδακτικές πρακτικές όσο και για την υλοποίηση υποστηρικτικών παρεμβάσεων για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Για την υλοποίηση της έρευνάς μας ακολουθήθηκε ποσοτική και ποιοτική προσέγγιση. Το δείγμα αποτελείται από 155 εκπαιδευτικούς και 4 Σχολικούς Συμβούλους. Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι, ενώ οι εκπαιδευτικοί των Τμημάτων Ένταξης τάσσονται υπέρ της αυτοαξιολόγησης, υλοποιώντας κατά την εφαρμογή της ποικίλα Σχέδια Δράσης, είναι ακόμη επιφυλακτικοί απέναντι στις καινοτομίες και στα προγράμματα. Θεωρούν επαρκή τα κριτήρια των τομέων, αλλά επισημαίνουν την έλλειψη κουλτούρας αξιολόγησης ως μία από τις βασικές δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά τη διαδικασία. Τέλος, οι Σύμβουλοι, σε γενικές γραμμές, θεωρούν το προτεινόμενο πλαίσιο καλό με ορισμένες, όμως, τροποποιήσεις.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΛΟΓΕΡΑ EYTYXIA-ΔE.pdf"Κυρίως σώμα διπλωματικής", "Παραρτήματα"1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.