Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35536
Title: ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ (Ν.4327/2015) ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/ΝΤΡΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Authors: ΜΠΙΝΙΣΚΟΥ, ΕΥΓΕΝΙΑ
Advisor: ΣΥΤΖΙΟΥΚΗ, ΜΑΡΙΑ
Keywords: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ / EDUCATIONAL MANAGEMENT;ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ / WOMEN AND SCHOOL ADMINISTRATION;ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/ΝΤΡΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ / SELECTION SYSTEM OF DIRECTORS;ΘΕΣΜΙΚΑ ΕΜΠΟΔΙΑ / INSTITUTIONAL BARRIERS
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι απόψεις και εμπειρίες δώδεκα Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Αργολίδας σχετικά με την παρουσία του γυναικείου φύλου σε διευθυντικές θέσεις με βάση το ισχύον σύστημα επιλογής τους, όπως αυτό ορίστηκε από τον Νόμο 4327/2015. Με ερευνητικό εργαλείο την ημιδομημένη συνέντευξη και με ποιοτική ανάλυση των δεδομένων: α) προσδιορίζουν τους παράγοντες που αναστέλλουν τη διάθεση των γυναικών από τη διεκδίκηση διευθυντικών θέσεων,β)αξιολογούν το ισχύον σύστημα επιλογής διευθυντικών στελεχών συγκριτικά με το προηγούμενο (Ν.3848/2010) καιγ)προτείνουν αλλαγές ώστε να επιτευχθεί ισότιμη εκπροσώπηση των δύο φύλων στις διοικητικές λειτουργίες της εκπαίδευσης.Από την ανάλυση του εμπειρικού υλικού που συγκεντρώθηκε, οι συμμετέχοντες/ουσες εκτιμούν ότι η ρήση «οι γυναίκες διδάσκουν και οι άνδρες διοικούν» δεν έχει πλέον καθολική ισχύ, καθώς διαπιστώνεται αυξημένο ενδιαφέρον για τη διεκδίκηση και κατάληψη διοικητικών θέσεων από γυναίκες εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, δεν παραλείπουν να αναφέρουν τους παράγοντες που έχουν τεκμηριωθεί βιβλιογραφικά ότι λειτουργούν ως τροχοπέδη στην ιεραρχική εξέλιξη των γυναικών, όπως είναι οι οικογενειακές υποχρεώσεις, η ύπαρξη στερεοτυπικών αντιλήψεων για τους ρόλους των φύλων, η προτίμηση στη διδασκαλία και το θεσμικό πλαίσιο. Ειδικά ως προς το τελευταίο, διαπιστώνεται μια θετική αποτίμηση της διαδικασίας της ψηφοφορίας από τον Σύλλογο Διδασκόντων ως προς την παρακίνηση περισσότερων γυναικών για τη διεκδίκηση και κατάληψη διευθυντικών θέσεων συγκριτικά με το προηγούμενο σύστημα και τη διαδικασία της συνέντευξης. Σε κάθε περίπτωση, οι συμμετέχοντες/ουσες στην έρευνα συνηγορούν υπέρ της θέσπισης ενός σταθερού θεσμικού πλαισίου επιλογής στελεχών εκπαίδευσης που θα στηρίζεται σε αξιοκρατικά, αντικειμενικά και αμερόληπτα κριτήρια. Λέξεις - κλειδιά: εκπαιδευτική διοίκηση, γυναίκες και διεύθυνση σχολείου, επιλογή διευθυντών/ντριών σχολικών μονάδων, θεσμικά εμπόδια.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DE_MPINISKOU_2017 - telikh.pdf1.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.