Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35535
Title: Επαγγελματική Ικανοποίηση και Εξουθένωση των εκπαιδευτικών. Η περίπτωση των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της γεωγραφικής περιοχής της Ηπείρου
Authors: ΒΕΛΙΟΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
Advisor: ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ, ΣΟΦΙΑ
Keywords: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΘΕΝΩΣΗ;ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ;ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ;PROFESSIONAL BURNOUT;PROFESSIONAL SATISFACTION;PRIMARY SCHOOL TEACHERS
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα εργασία αποτελεί την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην γεωγραφική περιφέρεια της Ηπείρου και είχε ως στόχο την μέτρηση του βαθμού της επαγγελματικής τους ικανοποίησης καθώς και του βαθμού εξουθένωσής τους. Η επαγγελματική εξουθένωση αναφέρεται σε ένα σύνδρομο το οποίο σχετίζεται με το παρατεταμένο επαγγελματικό άγχος που βιώνει ένας εργαζόμενος και το οποίο μπορεί να επιφέρει ψυχοσωματικές, κοινωνικές και πνευματικές δυσλειτουργίες σε αυτόν. Στόχος της παρούσας έρευνας αποτέλεσε η διερεύνηση των επιπέδων της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Ηπείρου. Μέσα από τη μελέτη της πιο πρόσφατης βιβλιογραφίας, της προσωπικής οπτικής, αλλά και από την παρατήρηση της σύγχρονης Ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας, διατυπώθηκαν και αναλύθηκαν τα ακόλουθα ερευνητικά ερωτήματα. Αρχικά, μετρήθηκε ο βαθμός της επαγγελματικής εξουθένωσης αλλά και ικανοποίησης των εκπαιδευτικών του δείγματος, ενώ στη συνέχεια διερευνήθηκε η διαφοροποίησή τους σε σχέση με δημογραφικούς παράγοντες, ενώ ταυτόχρονα μελετήθηκε η επίδραση της επαγγελματικής ικανοποίησης στην επαγγελματική εξουθένωση. Παράλληλα, προσδιορίστηκαν οι παράγοντες που ικανοποιούν και οι παράγοντες που πιέζουν τους εκπαιδευτικούς και μετρήθηκε η επίδραση στην εργασιακή απόδοση των εκπαιδευτικών του δείγματος εξαιτίας των μισθολογικών μειώσεων. Στην έρευνα συμμετείχαν 125 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα υπέδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί βιώνουν επαγγελματική εξουθένωση ενώ ο βαθμός της επαγγελματικής τους ικανοποίησης είναι μέτριος, καθώς σημειώνονται υψηλά επίπεδα συναισθηματικής εξάντλησης, χαμηλά επίπεδα προσωπικής επίτευξης και αποπροσωποποίησης. Ειδικότερα, με την διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων που τέθηκαν από τον ερευνητή, αναδείχτηκε πως το δείγμα είναι αρκετά ικανοποιημένο από την εργασία του, ενώ δεν παρατηρήθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ως προς τους δημογραφικούς παράγοντες. Όσον αφορά στον βαθμό επαγγελματικής εξουθένωσης, δεν παρατηρήθηκαν σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με δημογραφικούς παράγοντες, ενώ σημειώθηκε πως υπάρχει μια σημαντική αρνητική σχέση μεταξύ της επαγγελματικής εξουθένωσης και της εργασιακής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, η απόδοση των εργαζομένων φαίνεται να επηρεάζεται από τις μισθολογικές μειώσεις που έχουν υποστεί, ενώ οι παράγοντες που φαίνεται να επηρεάζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τόσο την ικανοποίηση όσο και την εξουθένωση των εκπαιδευτικών αφορούν στις συνθήκες εργασίας, την ίδια η δουλειά και η σχέση με τους συνάδελφους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΒΕΛΙΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ_ΤΕΛΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΤΕΛΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ2.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.