Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35533
Title: Σχεδιασμός, Υλοποίηση και Αξιολόγηση ενός προγράμματος αισθητικής αγωγής σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, αναφορικά με την προαγωγή της δημιουργικότητάς τους
Authors: ΑΓΓΕΛΟΥΔΗ, ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ
Advisor: ΚΑΚΑΝΑ, ΔΟΜΝΑ
Keywords: δημιουργικότητα - creativity;αισθητική αγωγή - aesthetic education;προσχολική ηλικία - preschool;τεστ δημιουργικής σκέψης Torrance - Torrance tests of creative thinking (TTCT)
Issue Date: 29-Sep-2017
Abstract: Ο κύριος σκοπός στην παρούσα εργασία ήταν η μελέτη της επίδρασης ενός προγράμματος αισθητικής αγωγής στην προαγωγή της δημιουργικότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Η ερευνητική διαδικασία βασίστηκε στην αξιολόγηση της δημιουργικότητας των παιδιών σε δύο τυπικά τμήματα Νηπιαγωγείου, στη Νίκαια Αττικής. Έγινε ο προέλεγχος στην ομάδα παρέμβασης και στην ομάδα ελέγχου και στη συνέχεια σχεδιάστηκε από την ερευνήτρια ένα πρόγραμμα αισθητικής αγωγής, το οποίο και υλοποιήθηκε στην ομάδα παρέμβασης. Το δείγμα αποτέλεσαν 19 παιδιά ηλικίας 4 – 6 ετών στην ομάδα παρέμβασης και 19 παιδιά 4 – 6 ετών στην ομάδα ελέγχου. Το πρόγραμμα παρέμβασης είχε διάρκεια 3 μήνες. Με την ολοκλήρωσή του έγινε ο μεταέλεγχος και στις δύο ομάδες. Η αξιολόγηση της δημιουργικότητας των παιδιών έγινε με το τεστ δημιουργικής σκέψης, σχηματική μορφή Β του Torrance (Torrance Tests of Creative Thinking, Figural form B, TTCT). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η δημιουργικότητα των παιδιών της ομάδας παρέμβασης βελτιώθηκε σημαντικά ως προς την ευχέρεια, την πρωτοτυπία, την επεξεργασία, την αφαιρετικότητα των τίτλων, την αντίσταση στον πρόωρο τερματισμό και τις δημιουργικές δυνάμεις. Το συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι το πρόγραμμα παρέμβασης είχε θετική επίδραση στη δημιουργικότητα των παιδιών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ανδρονίκη Αγγελούδη - Διπλωματική Εργασία.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ3.29 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.