Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35532
Title: Διερεύνηση του ρόλου των εκπαιδευτικών του σύγχρονου ελληνικού σχολείου στην υποδοχή και υποστήριξη των αντίστοιχων νεοεισερχομένων, μέσα από τις απόψεις των εκπαιδευτικών της Δ.Δ.Ε. Αρκαδίας
Authors: Πίτσιου, Δήμητρα
metadata.dc.contributor.advisor: Ζακόπουλος, Βασίλης
Keywords: Υποδοχή και υποστήριξη - Welcomin and supporting;νεοεισερχόμενοι- newly hired educationalists;παλαιότεροι εκπαιδευτικοί- senior educationalists;ο θεσμός του Μέντορα- The institution of the Mentor
Issue Date: 11-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα μελέτη παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας ποσοτικής έρευνας, που διεξήχθη με σκοπό να διερευνήσει, μέσα από τις απόψεις των παλαιότερων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρκαδίας, τους τρόπους (τυπικές και άτυπες δράσεις) με τους οποίους οι ίδιοι υποδέχονται και υποστηρίζουν τους αντίστοιχους νεοεισερχόμενους στις σύγχρονες συνθήκες της κρίσης, αλλά και τους παράγοντες που ευνοούν ή όχι τη συμμετοχή τους στις δράσεις αυτές. Το ερωτηματολόγιο επιλέχτηκε ως εργαλείο συλλογής των δεδομένων της παρούσας έρευνας, η οποία εκκίνησε από την αξία που έχει η συμβολή του εκπαιδευτικού δυναμικού του σχολείου για την ομαλή ένταξη των νεοεισερχομένων στο νέο επαγγελματικό τους περιβάλλον. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με την περιγραφική και την επαγωγική μέθοδο. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αρκαδίας υποδέχονται και υποστηρίζουν τους νεοεισερχομένους σε κοινωνικό και διδακτικό/παιδαγωγικό επίπεδο, όχι όμως και στο συναισθηματικό. Ωστόσο, η υποδοχή και η υποστήριξη των νεοεισερχομένων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Αρκαδίας δεν πραγματοποιείται συστηματικά βάσει ενός θεσμικού πλαισίου. Οι παράγοντες που διερευνήθηκαν για την παρακίνηση των παλαιότερων εκπαιδευτικών να συμμετάσχουν σε δράσεις υποστήριξης των νεοεισερχομένων είναι: α) οι στάσεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών, β) το θεσμικό πλαίσιο, γ) η σχολική κουλτούρα, δ) ο ρόλος του Διευθυντή, και τέλος ε) το προφίλ των παλαιότερων εκπαιδευτικών. Θετικοί παράγοντες αναδεικνύονται η ικανοποίηση από το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, η συμβολή της συμμετοχής τους στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, η θετική αξία που έχει ο θεσμός του μέντορα και οι συνεργατικές διδασκαλίες στην υποστήριξη των νεοεισερχομένων, και ο υποστηρικτικός ρόλος του Διευθυντή. Ο επιπρόσθετος χρόνος που απαιτείται να διαθέσουν οι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί για να αναλάβουν το ρόλο του μέντορα, αποτελεί αρνητικό παράγοντα. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να εκτιμηθούν κατά το μελλοντικό σχεδιασμό των προγραμμάτων «ένταξης» των νεοεισερχομένων από τους φορείς της εκπαιδευτικής πολιτικής.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική εργασία.pdf
  Restricted Access
2.26 MBUnknownView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.