Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35530
Title: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΦΥΛΟ: ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ 4327/2015 ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΣΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Authors: ΡΑΠΤΗ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: ΠΡΟΒΑΤΑ, ΑΝΘΟΥΛΑ
Keywords: εκπαιδευτική διοίκηση - educational administration;Ν. 4327/2015 - Law 4327/2015;γυναικεία υποεκπροσώπηση - women underrepresentation;εμπόδια - obstacles
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Ο χώρος της εκπαιδευτικής διοίκησης παραμένει δυσπρόσιτος για τις γυναίκες ακόμη και στις χαμηλότερες βαθμίδες της διοικητικής ιεραρχίας, όπως είναι οι διευθυντικές θέσεις των δημοτικών σχολείων. Η παρούσα μελέτη είχε ως στόχο να διερευνήσει τον βαθμό συμμετοχής των γυναικών στον τομέα της διεύθυνσης των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στη σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπως αυτή διαμορφώθηκε με το νέο θεσμικό πλαίσιο επιλογής στελεχών 4327/2015. Στην έρευνα συμμετείχαν 175 γυναίκες εκπαιδευτικοί που υπηρετούσαν σε 21 Δημοτικά Σχολεία της Ανατολικής Αττικής. Η έρευνα ήταν ποσοτική με χρήση ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, μετά τις κρίσεις Διευθυντών τον Ιούνιο του 2015, η γυναικεία συμμετοχή στην εκπαιδευτική διοίκηση παραμένει ίδια, αν και οι γυναίκες εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν θετικά την αλλαγή του νόμου επιλογής στελεχών. Ως εμπόδια στην επαγγελματική ανέλιξη των γυναικών αναδεικνύονται οι οικογενειακές υποχρεώσεις, η προτίμηση στη διδασκαλία, η αναξιοκρατία στις διαδικασίες επιλογής στελεχών αλλά και η ύπαρξη στερεοτυπικών απόψεων που αποδίδουν συγκεκριμένους ρόλους στα φύλα. Η κοινωνία μπορεί να ωφεληθεί από την ισότιμη συμμετοχή των γυναικών στη διοίκηση λόγω των προσόντων που αναγνωρίζονται στο πρόσωπό τους αλλά και λόγω της εξάλειψης των έμφυλων στερεοτύπων. Κίνητρα των γυναικών για τη διεκδίκηση των διευθυντικών θέσεων αποτελούν η εμπιστοσύνη στον Σύλλογο Διδασκόντων για την υποστήριξή του στη μυστική ψηφοφορία, η αξιοκρατία στον τρόπο επιλογής στελεχών και η προσωπική προσφορά στην εκπαίδευση και την κοινωνία. Ο κόσμος της επαγγελματικής ανέλιξης αποτελεί ένα σύστημα ανοιχτής πρόσβασης για τους άνδρες αλλά περιορισμένης συμμετοχής για τις γυναίκες. Προβάλλει, λοιπόν, επιτακτική η ανάγκη κριτικής μελέτης για το ρόλο του φύλου στη διοικητική ιεραρχία στον χώρο της εκπαίδευσης, με όραμα τη δημιουργία ενός πλαισίου έμφυλης συμμετρίας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΡΑΠΤΗ ΜΑΡΙΑ-ΔΕ.pdf'Κυρίως σώμα Διπλωματικής Εργασίας - Παράρτημα'2.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.