Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35525
Title: Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών γονέων μεταναστών μαθητών Δημοτικών Σχολείων σε Δήμους της ευρύτερης περιφέρειας του Πειραιά. Εμπειρική έρευνα.
Authors: ΚΑΡΚΑΜΙΣΗΣ, ΣΩΤΗΡΙΟΣ
Advisor: ΠΑΝΤΑ, ΔΗΜΗΤΡΑ
Keywords: εκπαιδευτικές ανάγκες;ενήλικοι μετανάστες;γονείς;γλώσσα;εμπόδια;διαπολιτισμική εκπαίδευση;educational needs;adult migrants;parents;language;intercultural education;barriers
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στη σύγχρονη εποχή η Ελλάδα έγινε άλλη μια χώρα που επηρεάστηκε έντονα από το φαινόμενο της μετανάστευσης. Έτσι, η διερεύνηση των αναγκών – και ιδίως των εκπαιδευτικών – αποτελεί επιτακτική ανάγκη για την ομαλή ένταξη και ενσωμάτωσή τους στην ελληνική κοινωνία. Αρχικά, μελετώνται οι λόγοι μετανάστευσης και το πως παρουσιάζονται στις χώρες – κυρίως Ευρωπαϊκές-, γίνεται αναφορά στην ελληνική κοινωνική μεταναστευτική πολιτική και τους τρόπους που δέχθηκε το μεγάλο πλήθος μεταναστών και στο νομοθετικό πλαίσιο που ορίστηκε από τις κυβερνήσεις από όταν ξεκίνησε η εισροή μεταναστών στην Ελλάδα από τα μέσα του 1970 μέχρι και σήμερα. Επίσης διερευνώνται τα εμπόδια που παρουσιάστηκαν για την ένταξη και ενσωμάτωση των μεταναστών στην ελληνική κοινωνία. Στη συνέχεια η μελέτη γίνεται πιο συγκεκριμένη και εστιάζει στη διαπολιτισμική εκπαίδευση που υπάρχει στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στην εφαρμογή και προσφορά της εκπαίδευσης ενήλικων μεταναστών. Εντοπίζονται τα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευόμενων μεταναστών και τονίζεται η σημασία της εκπαίδευσης για την κοινωνική τους ένταξη, με ιδιαίτερη αναφορά στο σημαντικό ρόλο της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και στις δυσκολίες που υπάρχουν. Ανιχνεύονται τα εμπόδια που συναντούν οι μετανάστες στις προσπάθειες εκπαίδευσής τους και αποτυπώνονται τα χαρακτηριστικά και τα προσόντα του ρόλου του εκπαιδευτή μεταναστών. Προσδιορίζονται οι λόγοι που γίνεται η εμπειρική έρευνα, ο γενικός σκοπός, οι στόχοι και τα ερευνητικά ερωτήματα. Παρουσιάζεται η μεθοδολογία με συνδυασμό ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας (τριγωνοποίηση) στο δείγμα που επιλέχτηκε των 30 μεταναστών μέσω ερωτηματολογίων και 6 μεταναστών μέσω συνεντεύξεων και εξασφαλίζεται η εγκυρότητα και η αξιοπιστία της. Γίνεται παρουσίαση, ανάλυση και σχολιασμός των δεδομένων που συλλέχθηκαν από τα ερωτηματολόγια και τις συνεντεύξεις, αποτυπώνονται τα γενικά συμπεράσματα που αφορούν την καταγραφή των εκπαιδευτικών αναγκών των ενήλικων μεταναστών και γίνονται προτάσεις για περαιτέρω έρευνα.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες



This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.