Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35524
Title: Σχεδιασμός εκπαιδευτικού προγράμματος για ενήλικες εκπαιδευόμενους, με τη χρήση 3D γραφικών και με διάδραση σε εικονικό περιβάλλον μιας παιχνιδομηχανής: Η περίπτωση του Μηχανισμού των Αντικυθήρων
Authors: Αναστασοβίτης, Ελευθέριος
Advisor: Κιουλάνης, Σπυρίδων
Keywords: Σχεδίαση εκπαιδευτικού προγράμματος;Designing educational program;εκπαίδευση ενηλίκων;adult education;Μηχανισμός των Αντικυθήρων;Antikythera Mechanism;τρισδιάστατα γραφικά;3D graphics;παιχνιδομηχανές;game engines;εικονικά περιβάλλοντα;virtual environments
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων αποτελεί χαρακτηριστικό αντικείμενο της παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Εκτίθεται σε απολιθωμένη κατάσταση στο Εθνικό Αρχαιο-λογικό Μουσείο της Αθήνας, γεγονός το οποίο δυσχεραίνει την έρευνά του. Αποτελεί διε-πιστημονικό αντικείμενο μελέτης, η οποία έχει ενταθεί τα τελευταία χρόνια. Τα αποτελέ-σματα των μελετών ωστόσο, χρησιμοποιούνται, κατά κύριο λόγο για την ανατροφοδότη-ση της έρευνας, μεταξύ των μελών της επιστημονικής κοινότητας. Στην παρούσα έρευνα επιχειρείται η επικοινωνία των λειτουργιών του Μηχανισμού των Αντικυθήρων με το κοινό, το οποίο θα συμμετέχει σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενηλίκων. Βασίζεται σε προγράμματα, τα οποία έχουν ήδη εκτελεστεί, με τη διαφορά ότι το συγκε-κριμένο σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις αρχές, που διέπουν την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Οι συμμετέχοντες του προγράμματος προέρχονται από διαφορετικά επιστημονικά πεδία, όπως της Αστροφυσικής, της Αρχαιολογίας, της Μηχανολογίας, της Πληροφορικής, με σκοπό την ενίσχυση της δυναμικής της ομάδας των εκπαιδευομένων. Τα τρισδιάστατα γραφικά και το εικονικό περιβάλλον παιχνιδομηχανής αποτελούν ταυτόχρονα γνωστικά αντικείμενα, καθώς και εποπτικά μέσα. Η εκμάθηση εξειδικευμένου πακέτου λογισμικού βοηθάει τους συμμετέχοντες να ερευνήσουν τα δεδομένα, τα οποία έχουν προκύψει από το διεθνές πρόγραμμα μελέτης για τον πρώτο αναλογικό υπολογιστή. Τα τρισδιάστατα γραφικά και η ενσωμάτωσή τους σε εικονικό περιβάλλον παιχνιδομη-χανής επιτρέπει τη χρήση του Μηχανισμού από το κοινό και μάλιστα στο αρχικό πλαίσιο χρήσης του. Σε ένα εικονικό περιβάλλον ο παίκτης μπορεί να κάνει χρήση του Μηχανι-σμού των Αντικυθήρων για την επίλυση προβλημάτων, ώστε να κατανοήσει τις λειτουρ-γίες του και τα φυσικά φαινόμενα, τα οποία γνωρίζουμε ότι αποτυπώνονταν στα γρανά-ζια του. Για την ενίσχυση της γνωστικής επίγνωσης, της συναισθηματικής εμπλοκής και του κινήτρου για συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία, χρησιμοποιείται εικονικό περι-βάλλον παιχνιδομηχανής, δεδομένου του υψηλού βαθμού διάδρασης που προσφέρει. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία θα χρησιμοποιηθεί ως αναφορά για μελλοντικές έρευ-νες, οι οποίες θα διενεργηθούν στα επιστημονικά πεδία της εκπαίδευσης ενηλίκων, της εικονικής πραγματικότητας, της έρευνας του Μηχανισμού των Αντικυθήρων, και των νέ-ων τεχνολογιών για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Anastasovitis_MEd_ready.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής2.6 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.