Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35522
Title: Ο συνδυασμός των πρότζεκτ δημιουργικής γραφής με τα λογισμικά δημιουργίας κόμικ ως παράγοντας κινητοποίησης και συμμετοχής των μαθητών στη διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο δημοτικό
Authors: Ιασονίδου, Φωστήρα
Advisor: Λάχλου, Σοφία
Keywords: δημιουργική γραφή;μέθοδος πρότζεκτ;προσέγγιση με προσανατολισμό στη δράση;παραμύθι;λογισμικά δημιουργίας κόμικ
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η διπλωματική αυτή εργασία φιλοδοξεί να ερευνήσει το λόγο ύπαρξης των πρότζεκτ δημιουργικής γραφής στο ελληνικό δημοτικό σχολείο εντοπίζοντας τις επωφελείς για τους μαθητές πλευρές τους και τα κίνητρα μάθησης που αναπτύσσονται μέσα από αυτά, τόσο από παιδαγωγικής όσο και από διδακτικής πλευράς, καθώς επίσης και να απαντήσει στην ερώτηση της συστηματικής εφαρμογής και καθιέρωσής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το ενδιαφέρον της μελέτης μας στρέφεται εξίσου στους διδάσκοντες-εμψυχωτές αυτής της καινοτόμας προσέγγισης διδασκαλίας/εκμάθησης της δεύτερης ξένης γλώσσας για να φωτίσει τις αναπαραστάσεις, τις αντιλήψεις και τις διαδικασίες που ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί αλλά και τους δισταγμούς και τις προσδοκίες των ίδιων και των μαθητών τους μέσα από την εφαρμογή της παιδαγωγικής του πρότζεκτ και ειδικότερα των πρότζεκτ δημιουργικής γραφής στην ξένη γλώσσα στο δημοτικό. Στόχος μας επίσης είναι να αποκαλύψουμε τη δυναμική που προκαλείται χάρη στον συνδυασμό της γραπτής παραγωγής των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες και ειδικότερα με τα προγράμματα δημιουργίας κόμικ και τη διδακτική και παιδαγωγική πρόκληση που το κόμικ επικαλείται προς όφελος της δημιουργίας κινήτρων. Το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο κινούμαστε εστιάζει σε έννοιες και παιδαγωγικά ρεύματα που βρίσκουν θετική απήχηση στα πρότζεκτ δημιουργικής γραφής όπως η παιδαγωγική του πρότζεκτ και η προσέγγιση με προσανατολισμό τη δράση, αναδεικνύοντας το σημαντικό ρόλο που παίζει η δραστηριοποίηση των μαθητών στην εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε διδάσκοντες και μαθητές δημοτικού επιβεβαιώνουν τις ερευνητικές υποθέσεις: η εισαγωγή της δημιουργικής γραφής στη δεύτερη ξένη γλώσσα στο δημοτικό στο πλαίσιο παιδαγωγικών πρότζεκτ που εμπλέκουν και τις νέες τεχνολογίες μπορεί να είναι μια απαιτητική διαδραστική διαδικασία που απαιτεί μεγάλη οργάνωση αλλά ταυτόχρονα εμπλέκει τη δημιουργική σκέψη και φαντασία του μαθητή ενισχύοντας τη δυναμική της παραγωγής πρωτότυπων κειμένων. Δεν μπορούμε ωστόσο να αγνοήσουμε το γεγονός ότι οι δυσκολίες που συναντούν οι διδάσκοντες-εμψυχωτές εργαστηρίων δημιουργικής γραφής οφείλονται στο ότι διστάζουν να απομακρυνθούν από τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, υστερούν επιμόρφωσης, αντιμετωπίζουν ανεπαρκή υλικοτεχνικό εξοπλισμό και ακατάλληλες χωροταξικές δομές. Παρά τις δυσκολίες όμως το τελικό αποτέλεσμα και η δημιουργία κινήτρων και συνεργατικής ατμόσφαιρας στην τάξη φαίνεται ότι αποζημιώνουν τους συναδέλφους που τολμούν να κάνουν ένα βήμα προς την εκπαιδευτική καινοτομία της εφαρμογής εργαστηρίου δημιουργικής γραφής στην ξένη γλώσσα. Λέξεις κλειδιά: δημιουργική γραφή, παιδαγωγική του πρότζεκτ, προσέγγιση με προσανατολισμό τη δράση, νέες τεχνολογίες, προγράμματα δημιουργίας κόμικ, δημιουργία κινήτρων, εκπαιδευτική καινοτομία
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mémoire de Master en Didactique de F.L.E. ΙΑΣΟΝΙΔΟΥ .pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής Ιασονίδου Φωστήρα4.49 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.