Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35521
Title: Αξιολόγηση της προσέγγισης της διδασκαλίας παραγωγής γραπτού λόγου σε δύο ξενόγλωσσα βιβλία: Προτάσεις για προσαρμογή του υλικού διδασκαλίας και διαφορετική προσέγγιση
Authors: Τσογγίδου, Ελισσάβετ
Advisor: Ζορμπάς, Βασίλειος
Keywords: Αξιολόγηση;Evaluation;Υλικό γραπτού λόγου;Writing materials;Προτάσεις προσέγγισης διδακτικού υλικού;Suggestions on approaching teaching materials;Προσεγγίσεις υλικού γραπτού λόγου;Writing approaches
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική διατριβή αποσκοπεί στην αξιολόγηση της προσέγγισης της διδασκαλίας παραγωγής γραπτού λόγου που υιοθετείται σε δύο βιβλία της εκδοτικής εταιρείας «Express Publishing» που χρησιμοποιούνται για τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας στα ιδιωτικά σχολεία/φροντιστήρια. Ο βασικός σκοπός είναι να διερευνηθεί κατά πόσο το υλικό διδασκαλίας παραγωγής γραπτού λόγου ακολουθεί συγκεκριμένα κριτήρια, όπως αυτά καθορίζονται από τις αρχές του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου αναφοράς (CEFR) για τη διδασκαλία της Αγγλικής, τη σχετική βιβλιογραφία και τις ανάγκες των μαθητών. Από τα αποτελέσματα, συνάγονται συμπεράσματα σχετικά με τα ισχυρά και αδύναμα σημεία του υλικού. H διατριβή ασχολείται επίσης στον καθορισμό κριτηρίων τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση για αξιολόγηση οποιουδήπουτε υλικού διδασκαλίας παραγωγής γραπτού λόγου και προτείνει τρόπους προσαρμογής ή συμπλήρωσης του υλικού. Για το σκοπό αυτό, παρουσιάζεται η βιβλιογραφία σχετικά με τη γενική αξιολόγηση των ELT υλικών, και ειδικότερα των υλικών γραπτού λόγου, βάσει των οποίων καθορίζονται τα κριτήρια αξιολόγησης. Στη συνέχεια, παρουσιάζεται το συγκεκριμένο πλαίσιο διδασκαλίας στο οποίο χρησιμοποιείται το επιλεγμένο υλικό, με αναφορά στο προφίλ των μαθητών, τις κατευθυντήριες γραμμές του Κοινού Ευρωπαικού Πλαισίου Αναφοράς (CEFR) και την προσέγγιση των σχολικών βιβλίων στην δεξιότητα παραγωγής γραπτού λόγου. Προκειμένου να διερευνηθεί το θέμα σε μεγαλύτερο βάθος, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της τριγωνοποίησης. Τα τρία ερευνητικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν είναι τα ερωτηματολόγια (καθηγητών, μαθητών και συντακτών), οι συνεντεύξεις με τους εκπαιδευτικούς και οι παρατηρήσεις στην τάξη. Στη συνέχεια παρουσιάζονται και αναλύονται τα ευρήματα και εξάγονται συμπεράσματα. Τέλος, παρουσιάζονται πιθανές προτάσεις για την προσαρμογή ή τη συμπλήρωση του υλικού διδασκαλίας παραγωγής γραπτού λόγου, οι οποίες θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των εγχειριδίων αλλά και στη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων σχετκά με την επιλογή βιβλίων που θα χρησιμοποιήσουν, καθώς και την καλύτερη δυνατή χρήση τους.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertation Tsongidou.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής και παραρτήματα5.94 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.