Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35520
Title: ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΝΑΓΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ A JUNIOR ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ "FAIRYLAND A' JUNIOR" ΣΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Authors: ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ, ΕΛΕΝΗ
Advisor: ΤΑΓΚΑΣ, ΠΕΡΙΚΛΗΣ
Keywords: COURSEBOOK EVALUATION;NEEDS ANALYSIS
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη αξιολόγηση του βιβλίου “Fairyland A” που χρησιμοποιείται από κέντρα αγγλικής γλώσσας στην Ελλάδα. Η έρευνα έγινε σε ένα κέντρο αγγλικής γλώσσας στην Καρδίτσα, σε μία τάξη μαθητών που αρχίσανε να μαθαίνουν Αγγλικά τον Σεπτέμβριο του 2016. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την όσον το δυνατό πιο λεπτομερή αξιολόγηση είναι τρία. Αρχικά, δόθηκε στους μαθητές ένα ερωτηματολόγιο ανάλυσης αναγκών που ως στόχο είχε να προσδιορίσει τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα, τις ελλείψεις καθώς και τη γνώμη τους για την αγγλική γλώσσα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές είναι θετικά προδιατεθειμένοι απέναντι στην αγγλική γλώσσα και πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει να επικοινωνήσουν πιο αποτελεσματικά με άλλους ανθρώπους από ξένες χώρες στο μέλλον. Επίσης, η ανάλυση αναγκών έδειξε ότι οι μαθητές προτιμούν τα παιχνίδια μέσα στην τάξη ως μέσο εκμάθησης αλλά επίσης προτιμούν να βρίσκουν λύσεις στα προβλήματα μόνοι τους ή ζητώντας τη βοήθεια της δασκάλας τους. Επιπλέον, η ερευνήτρια συνέλεξε πληροφορίες για τις πεποιθήσεις της δασκάλας, καθώς και για τη χρήση του βιβλίου σύμφωνα με την επικοινωνιακή μέθοδο διδασκαλίας, μέσω μιας συνέντευξης με τη δασκάλα. Η συνέντευξη έδειξε ότι η δασκάλα δεν γνωρίζει την επικοινωνιακή μέθοδο διδασκαλίας και ότι προσπαθεί να κάνει τα μαθήματά της προσαρμόζοντάς τα σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών της, τις οποίες προσπαθεί να προσδιορίσει σύμφωνα με βάση όσα βλέπει στην τάξη, αλλά και με τις εντολές του εργοδότη της. Επίσης, αισθάνεται ότι το βιβλίο είναι εξαιρετικό και πολύ ενδιαφέρον για τους μαθητές της. Τέλος, το τρίτο εργαλείο έρευνας ήταν μία λίστα αξιολόγησης του βιβλίου που αποκάλυψε ότι το βιβλίο καλύπτει μερικώς τις ανάγκες των μαθητών και δεν ακολουθεί την επίσημη διδακτέα ύλη όσον αφορά την αυθεντικότητα των κειμένων, του ακουστικού μέρους και των ασκήσεων/δραστηριοτήτων. Επίσης η αξιολόγηση έδειξε ότι το βιβλίο είναι αρκετά παραδοσιακό και ‘παρωχημένο’ όσον αφορά τις ασκήσεις γραμματικής και λεξιλογίου. Αναμένεται ότι τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας θα παρακινήσουν τη δασκάλα και άλλες ενδιαφερόμενες ομάδες να εκπαιδευτούν στην επικοινωνιακή μέθοδο διδασκαλίας και στις βασικές αρχές της αξιολόγησης βιβλίων και να εφαρμόσουν αυτές στις γνώσεις στους μαθητές τους. Αναμφίβολα, ένα βιβλίο χρησιμοποιείται πάντα με επιτυχία αν συμφωνεί με τις ανάγκες των μαθητών.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARAMPATZI ELENI.pdfΚΥΡΙΟ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ, ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ8.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.