Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35516
Title: Η ανατροφοδότηση στις ακαδημαϊκές εργασίες ως παράγοντας που επηρεάζει τους εξ αποστάσεως μεταπτυχιακούς φοιτητές και τη διαδικασία της μάθησης: η περίπτωση του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου.
Authors: Περουκίδου, Βαλεντίνα
Advisor: Κωφού, Ιφιγένεια
Keywords: αξιολόγηση;assessment;εξ αποστάσεως μάθηση;distance learning;ανατροφοδότηση;feedback;υποστήριξη φοιτητών;learner support
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στον τομέα της εκπαίδευσης θεωρείται κοινός τόπος πως η ανατροφοδότηση, η οποία μπορεί να έχει διάφορες μορφές, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μάθηση. Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τον αντίκτυπο της ανατροφοδότησης που παρέχεται από τους Καθηγητές-Συμβούλους του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) στην πρόοδο των μεταπτυχιακών φοιτητών οι οποίοι παρακολουθούν το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (ΜΠΣ) «Διδακτική της Αγγλικής ως Ξένης/ Διεθνούς Γλώσσας». Σκοπός της έρευνας που διεξήχθη είναι να αξιολογήσει την ποιότητα και τον τύπο της παρεχόμενης ανατροφοδότησης στα πλαίσια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, να εξερευνήσει τις απόψεις των φοιτητών σχετικά με την ανατροφοδότηση των καθηγητών και τελικά να οδηγήσει στη δημιουργία ενός νέου μοντέλου για την παροχή της ανατροφοδότησης από τους καθηγητές του ΕΑΠ ώστε να βοηθήσει τη μαθησιακή διαδικασία και να συνεισφέρει περαιτέρω στην έρευνα. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε συμπεριλαμβάνει ποσοτική προσέγγιση υπό τη μορφή ενός ερωτηματολογίου, το οποίο απάντησαν 104 φοιτητές του ΕΑΠ, καθώς και ποιοτική προσέγγιση με τη χρήση δεδομένων τα οποία παρείχαν καθηγητές υπό τη μορφή σχολίων/ ανατροφοδότησης που δόθηκαν στους φοιτητές. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν πως η ανατροφοδότηση των καθηγητών έχει σημαντικές επιπτώσεις στην απόδοση των φοιτητών, καθώς καθοδηγεί τη μαθησιακή διαδικασία, βοηθώντας την ανάπτυξη δεξιοτήτων ανώτερης τάξης και να παρακινήσει τη διεξαγωγή ακαδημαϊκής έρευνας σε βάθος. Όμως, υπάρχουν σημεία που επιδέχονται βελτίωσης ώστε η ανατροφοδότηση να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των φοιτητών και ταυτόχρονα να αξιοποιήσει πλήρως τη δυνατότητά της να συνεισφέρει στη μαθησιακή διαδικασία. Η παρούσα έρευνα, η οποία διερευνά για πρώτη φορά αυτό το τμήμα του ακαδημαϊκού πεδίου του συγκεκριμένου ΠΜΣ, θέτει τις βάσεις για τη συμπλήρωση του μοντέλου παροχής ανατροφοδότησης που χρησιμοποιείται επί του παρόντος.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PEROUKIDOU dissertation final.pdfΚύριο σώμα Διπλωματικής εργασίας και παραθέματα3.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.