Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35515
Title: Σχεδίαση και ανάπτυξη διαδραστικής διαδικτυακής εφαρμογής για τη σχολική βία
Authors: Βούζη, Βασιλική
Advisor: Λαζαρίνης, Φώτιος
Keywords: σχολική βία;εκφοβισμός;σοβαρά παιχνίδια;εκπαιδευτικά παιχνίδια;διαδραστική εφαρμογή;school violence;bullying;serious games;educational games;interactive application
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στη σύγχρονη σχολική πραγματικότητα, η βία και ο εκφοβισμός αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές. Οι περισσότεροι από εμάς μπορούμε να ανακαλέσουμε στη μνήμη μας περιστατικά από την παιδική, σχολική μας ηλικία, στα οποία ήμασταν δράστες, στόχος ή και απλοί παρατηρητές εκφοβισμού. Η ενδοσχολική βία, ως κυρίαρχη μορφή νεανικής βίας είναι ικανή να προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις σε όσους εμπλέκονται σε αυτή. Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον πολλών ερευνών γύρω από το θέμα του σχολικού εκφοβισμού το καθιστούν ένα από τα πολύ σημαντικά κοινωνικά φαινόμενα. Στα πλαίσια αυτά, η παρούσα εργασία φιλοδοξεί να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές ηλικίας 6 έως 8 ετών γύρω από από το θέμα της σχολικής βίας, που πλήττει καθημερινά τα σχολεία όλου του κόσμου, παρέχοντας ένα διαδραστικό, διαδικτυακό παιχνίδι - οδηγό τύπου Serious Game (SG – σοβαρό παιχνίδι), μέσω του οποίου οι μικροί μαθητές θα ενημερώνονται και θα επιμορφώνονται πάνω στο κοινωνικό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (bullying). Αρχικά, παρουσιάζεται το θέμα του σχολικού εκφοβισμού, εκθέτοτας ορισμούς του φαινομένου, τις μορφές που μπορεί να εκλάβει, ενώ παράλληλα θα αναφερθούμε στα αίτια εμφάνισής του και τις επιπτώσεις που προκαλεί. Σε επόμενο στάδιο παραθέτονται ορισμοί και τα χαρακτηριστικά των Serious Games, καθώς και τα πλεονεκτήματα χρήσης τους, ενώ στη συνέχεια αναλύεται η ανάπτυξη της εφαρμογής «Spot it and Stop it». Σκοπός του παιχνιδιού είναι να μελετηθεί η αξιολόγηση από παιδιά και εκπαιδευτικούς, για να ελεχθεί η ικανότητά του να διδάξει και να προάγει τον αλληλοσεβασμό και τη συνεργασία, αλλά και να συμβάλλει στην πρόληψη της παραβατικότητας των μαθητών στις αρχές του δημοτικού και να συνεισφέρει στην αντιμετώπιση του φαινομένου της σχολικής βίας. Τέλος, με την αξιολόγηση του παιχνιδιού, η οποία είναι μια διαδικασία εξέχουσας σημασίας, εξετάστηκε αν αυτό είναι ικανό να παρέχει βασική γνώση στα παιδιά για τη σχολική βία.
Appears in Collections:ΠΛΣ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Βούζη_Βασιλική.pdfΔιπλωματική Εργασία3.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.