Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35495
Title: Απόψεις γονέων με παιδιά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση για τις μορφές, τα αίτια και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού.
Authors: Μικρού, Αικατερίνη
Advisor: Μακρής, Νικόλαος
Keywords: γονείς;parents;εφηβική ηλικία;adolescence;θύμα;victim;θύτης;abuser;σχολικός εκφοβισμός;school bullying
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Στόχος της εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων γονέων μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα στόχευε να διερευνήσει τις απόψεις γονέων παιδιών που έχει έχουν εμπλακεί σε συνθήκες σχολικού εκφοβισμού είτε ως θύματα είτε ως θύτες για τις μορφές, τα αίτια, τα αποτελέσματα και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου. Επίσης, στην έρευνα διερευνήθηκαν οι απόψεις των γονέων αυτών για τα χαρακτηριστικά του σχολικού και οικογενειακού πλαισίου των μαθητών που εμπλέκονται με τον ένα ή τον άλλο ρόλο σε περιστατικά εκφοβισμού. Στην έρευνα συμμετείχαν 97 γονείς οι οποίοι εξετάστηκαν με ένα ερωτηματολόγιο το οποίο αποτελείτο από 19 δηλώσεις σχετικά με τις παραπάνω διαστάσεις και παράγοντες του σχολικού εκφοβισμού. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι σύμφωνα με τους γονείς, ο λεκτικός εκφοβισμός και η περιθωριοποίηση αποτελούν τις κύριες διαστάσεις ενώ μορφές, όπως η σωματική βία, οι κλοπές, οι καταστροφές, τα ρατσιστικά σχόλια και ο εξαναγκασμός, παρατηρούνται σε μικρότερο βαθμό. Φάνηκε επίσης ότι ,οι γονείς συνδέουν τον σχολικό εκφοβισμό με την άγνοια ή την αδιαφορία των εκπαιδευτικών να το αντιμετωπίσουν, όταν αυτό εκδηλώνεται. Η συχνότητα με την οποία τα παιδιά των συμμετεχόντων γονέων έχουν υπάρξει θύματα ή θύτες σχολικού εκφοβισμού, όπως και το μορφωτικό τους επίπεδο επηρεάζουν τις απόψεις τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΕΛΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΑΠ 2017 PDF.pdfκύρια εργασία1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.