Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35493
Title: Καταγραφή των επιμορφωτικών αναγκών των φιλολόγων που υπηρετούν σε δημόσια ημερήσια γυμνάσια και γενικά λύκεια της πόλης της Θεσσαλονίκης
Authors: Παπαθανασίου, Γεώργιος
Advisor: Χατζηπαναγιώτου, Παρασκευή
Keywords: επιμορφωτικές ανάγκες;INSET needs;φιλόλογοι;philologists;δευτεροβάθμια εκπαίδευση;secondary education;ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση;In-service Education and Training;επαγγελματική ανάπτυξη;professional development;δια βίου εκπαίδευση;lifelong education
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Οι συνεχείς αλλαγές στο κοινωνικό, εκπαιδευτικό και επιστημονικό περιβάλλον μέσα στο οποίο λειτουργεί το σχολείο καθιστούν αναγκαία τη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Η καταγραφή των επιμορφωτικών τους αναγκών αποτελεί εξαιρετικής σημασία ζήτημα για την επιτυχή έκβαση των επιμορφωτικών προγραμμάτων, καθώς αυτή εξαρτάται άμεσα από τον βαθμό στον οποίο οι συγκεκριμένες ανάγκες λαμβάνονται υπόψη κατά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση τέτοιου είδους προγραμμάτων. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η καταγραφή των επιμορφωτικών αναγκών των φιλολόγων που υπηρετούν σε δημόσια ημερήσια γυμνάσια και γενικά λύκεια της πόλης της Θεσσαλονίκης. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική προσέγγιση και πιο συγκεκριμένα η επισκόπηση. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο στο οποίο περιλαμβάνονταν ερωτήσεις κυρίως κλειστού αλλά και ανοικτού τύπου. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 124 φιλόλογοι που υπηρετούν στους προαναφερθέντες τύπους σχολείων της Θεσσαλονίκης και για την άντλησή του χρησιμοποιήθηκε η «βολική» δειγματοληψία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, οι φιλόλογοι θεωρούν ότι το περιεχόμενο των επιμορφωτικών προγραμμάτων θα πρέπει να συνδυάζει θεωρία και πράξη και προτιμούν τα προγράμματα εκείνα που διεξάγονται εντός σχολικού πλαισίου. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα προκρίνουν ως μέθοδο επιμόρφωσης την πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία και από τις τεχνικές επιμόρφωσης προτιμούν εκείνες που ενισχύουν την ενεργό συμμετοχή τους κατά τη διάρκεια υλοποίησης των προγραμμάτων. Ως σημαντικότερο κίνητρο προκειμένου να συμμετάσχουν σε ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα θεωρούν τη σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πράξη στην τάξη, ενώ ως σημαντικότερο εμπόδιο τον χρόνο διεξαγωγής του. Τέλος, οι φιλόλογοι του δείγματος, σχεδόν στο σύνολό τους, θεωρούν αρκετά και πολύ σημαντική τη δια βίου εκπαίδευσή τους και πιστεύουν, σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό, ότι αυτή δεν αποτελεί ευθύνη μόνο της Πολιτείας αλλά και δική τους. Τα ευρήματα της συγκεκριμένης μελέτης θα μπορούσαν να συνδράμουν τους επιμορφωτικούς φορείς, τους συμβούλους της ειδικότητας, τους διευθυντές των σχολείων αλλά και τους ίδιους τους φιλολόγους στον σχεδιασμό και την υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.pdfΔιπλωματική Εργασία2.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.