Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35492
Title: Οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί ως οργανισμοί μάθησης.Διερεύνηση απόψεων διευθυντών/ντριών Δημοτικών Σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν.Αχαΐας.
Authors: Καλογεράτος, Γεράσιμος
Advisor: Κουτούζης, Εμμανουήλ
Keywords: Διευθυντής/ντρια,Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση,Μανθάνων Οργανισμός,Μάθηση, Διοίκηση Σχολικών Μονάδων,Ενδυνάμωση,Ποιότητα,Καθοδήγηση;Principal,Primary Education,Learning Organization,Learning,School Unit Management, Empowerment, Quality, Guidance
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις των διευθυντών/ντριών 4/θ και άνω Δημοτικών Σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν.Αχαΐας αναφορικά με το αν και κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί έχουν την δυνατότητα να λειτουργήσουν ως μανθάνοντες οργανισμοί.Ταυτόχρονα εξετάζει το βαθμό στο οποίο μεταβλητές όπως το φύλο,η ηλικία,οι σπουδές,η προϋπηρεσία τόσο στην ίδια μονάδα όσο και σε άλλη,η γεωγραφική τοποθεσία καθώς επίσης και η οργανικότητα του σχολείου επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό στατιστικά τους διευθυντές/ντριες να λειτουργήσουν τα σχολεία τους προς την κατεύθυνση του μανθάνοντος οργανισμού. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το διδακτικό έτος 2016-2017 και είχε ως τελικό δείγμα 96 διευθυντές/ντριες.Ως εργαλείο συλλογής χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο,το οποίο κατασκευάστηκε από τον ερευνητή με βάση την σχετική βιβλιογραφία.Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με το πρόγραμμα SPSS. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι διευθυντές/ντριες που έλαβαν μέρος φαίνεται να έχουν σαφή αντίληψη ότι οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί έχουν την δυνατότητα να λειτουργήσουν ως μανθάνοντες οργανισμοί.Το φύλο,η ηλικία,οι σπουδές,η προϋπηρεσία τόσο στην ίδια μονάδα όσο και σε άλλη,η γεωγραφική τοποθεσία καθώς επίσης και η οργανικότητα του σχολείου όπως αναμενόταν αποτελούν μεταβλητές ως προς τα οποία διαφοροποιούνται οι συμπεριφορές των συμμετεχόντων. Πιο συγκεκριμένα, όσο περισσότερα και διαφορετικά εκπαιδευτικά εφόδια έχει ο εκάστοτε διευθυντής τόσο πιο προσανατολισμένο είναι το σχολείο στη διαδικασία της μάθησης.Επιπλέον η πολυετή εμπειρία και μάλιστα στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα συμβάλλει στον πιο έντονο μαθησιακό χαρακτήρα του οργανισμού.Το φύλο δεν διαφοροποιεί σημαντικά τις απαντήσεις, ενώ η ηλικία προσδίδει επιπλέον αξία στις συμπεριφορές καθώς μετατρέπεται σε εμπειρία.Στο σημείο αυτό θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφέρουμε πως η γεωγραφική θέση του οργανισμού επηρεάζει τον μαθησιακό του χαρακτήρα, πιο συγκεκριμένα οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί που τοποθετούνται σε αστικές περιοχές εμφανίζουν περισσότερες πιθανότητες μαθησιακής ανάπτυξης, υπακούουν πιο εύκολα σε εκπαιδευτικές προκλήσεις και ακολουθούν πιο πρόθυμα και αποδοτικά νέες μεθόδους σχετικά με την προαγωγή της μάθησης. Η «ενδυνάμωση» των εκπαιδευτικών επιτυγχάνεται από την «μεταχείριση» του ανθρώπινου εκπαιδευτικού δυναμικούνα διαδραματίσει αποφασιστικό ρόλο στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος και από την διέγερση της φαντασίας και της δημιουργικής σκέψης και προσπάθειας,όταν αυτή μετουσιώνεται στην ανάπτυξη δημιουργικών στελεχών. Η «ενδυνάμωση»ως πολιτική αποτελεί δύσκολη διαδικασία κατά την υλοποίηση της αφού απαιτείται από άτομα τα οποία εργάζονται με βάση ένα παλαιό σύστημα αξιών και απαιτήσεων,να αλλάξουν άρδην και να λειτουργήσουν διαφορετικά.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΛΟΓΕΡΑΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Δ.Ε. Α.Μ.89834.pdf'Κυρίως άρθρο'6.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.