Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35491
Title: Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στην Ευρώπη. Μελέτη των Ευρωπαϊκών Ανοικτών Πανεπιστημίων
Authors: Κατράνα, Μαρία
Advisor: Γκιόσος, Ιωάννης
Keywords: ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση;open and distance education;ανοικτότητα;openness;εξ αποστάσεως εκπαίδευση;distance education;ανοικτά πανεπιστήμια;open universities;OERs;OERs;MOOCs;MOOCs
Issue Date: 17-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση πέντε ευρωπαϊκών ανοικτών πανεπιστημίων (Ανοικτό Βρετανικό Πανεπιστήμιο, Ανοικτό Πανεπιστήμιο Γερμανίας, Ανοικτό Πανεπιστήμιο Ολλανδίας, Ανοικτό Πανεπιστήμιο Πορτογαλίας και Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου) ως προς την ανοικτότητα που εφαρμόζουν. Η ανοικτότητα θεμελιώνεται ως προς τις διαστάσεις του κλασικού μοντέλου που προκύπτει από τη σύνδεση της με τα ανοικτά πανεπιστήμια (ανοικτή είσοδος, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ανοικτά προγράμματα) και ανιχνεύεται στις νέες έννοιες που ανέδειξε το ανοικτό εκπαιδευτικό κίνημα, OERs και MOOCs. Ως προς τη μεθοδολογία ακολουθήθηκε η βιβλιογραφική ανασκόπηση και η ποιοτική σύνθεση σε δύο στάδια: στο πρώτο στάδιο από την βιβλιογραφική ανασκόπηση θεμελιώθηκε το θεωρητικό υπόβαθρο της έρευνας και αναδείχθηκαν οι διαστάσεις της κλασσικής ανοικτότητας (ανοικτή πρόσβαση, εξ αποστάσεως εκπαίδευση και ανοικτά προγράμματα) με τα χαρακτηριστικά τους, βάσει των οποίων διερευνήθηκαν τα πέντε ανοικτά πανεπιστήμια. Στο δεύτερο στάδιο από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση θεμελιώθηκε μοντέλο ανοικτότητας για ψηφιακό υλικό βάσει του οποίου ανιχνεύθηκαν στοιχεία ανοικτότητας στα OERs και MOOCs, τα οποία συνδέθηκαν με τα ανοικτά πανεπιστήμια. Τα αρχικά δεδομένα αντλήθηκαν κατά πρώτον από τις ιστοσελίδες των πανεπιστημίων και κατόπιν τεκμηριώθηκαν με πολλαπλές πηγές. Η έρευνα ανέδειξε ότι τα πέντε ευρωπαϊκά ανοικτά πανεπιστήμια συνδυάζουν τις αρχές για τις οποίες ιδρύθηκαν με τις απίστευτες δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας. Τα υπό διερεύνηση πανεπιστήμια που εδώ και χρόνια εφαρμόζουν την ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορούν να αποτελέσουν πρότυπα εκπαιδευτικών πρακτικών. Η πολύτιμη εμπειρία τους στο χώρο και οι πρακτικές που εφαρμόζουν παρόλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην άσκηση αυτών των πρακτικών τα καθιστούν πολύτιμο οδηγό για το άνοιγμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ευρώπη.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ .pdfΔιπλωματική εργασία1.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.