Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35467
Title: Η επίδραση της χρηματοδότησης στη συμμετοχή ενηλίκων σε προγράμματα διά βίου μάθησης. Μια συγκριτική θεώρηση
Authors: ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Advisor: ΜΟΥΖΑΚΗΣ, ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
Keywords: : Εκπαίδευση, Εκπαίδευση Ενηλίκων, Δια βίου Μάθηση (ΔΒΜ), Γενικές Δεξιότητες, Βασικές ικανότητες, Ενήλικος ή Ενηλικιότητα, Τυπική εκπαίδευση, μη Τυπική εκπαίδευση, Δαπάνες Εκπαίδευσης, Συμμετοχή Ενηλίκων, Διδακτική, Μάθηση.
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Όπως αναφέρει η Βρινιώτη, (Βρινιώτη, 2001) η χάραξη μιας κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής στον χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων προϋποθέτει ένα κοινό επιστημονικό πλαίσιο εργασίας που να στηρίζεται σε στατιστικά στοιχεία και μεθοδολογίες συγκριτικής έρευνας που θα μας βοηθήσουν να μελετήσουμε τη κάθε χώρα ξεχωριστά με την χρήση κοινά αποδεκτών και συγχρόνως έγκυρων επιστημονικά δεδομένων διασφαλίζοντας έτσι την συγκρισιμότητα μεταξύ τους ώστε να μπορέσουμε διευρύνουμε τις γνώσεις μας σε εκείνες τις περιπτώσεις όπου η εφαρμογή μιας πειραματικής μεθόδου δεν είναι εφικτή αλλά και να μπορέσουμε να καταγράψουμε τις εκπαιδευτικές ιδιορρυθμίες των διαφορετικών χωρών στην εκπαίδευσης ενηλίκων με ενιαίους δείκτες. Αυτό θα μας δώσει την δυνατότητα σαν Ευρωπαϊκή Ένωση να χαράξουμε μία ενιαία αλλά συγχρόνως συνεπή πολιτική, λαμβάνοντας υπόψη πάντα και τις διαφορετικές ανάγκες της κάθε χώρας μέλους. Μετά το 2010 η Ελλάδα, όπως και άλλες χώρες της Ευρώπης, σαν αποτέλεσμα της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης αναγκάστηκαν να μειώσουν τον προϋπολογισμό τους, σε σχέση με τις συνολικές δημόσιες δαπάνες εκπαίδευσης. Ο στόχος της συγκεκριμένης συγκριτικής βιβλιογραφικής έρευνας είναι μέσω της ανάλυσης των στατιστικών δεδομένων που μας προσφέρουν οι διεθνείς εμπειρικές έρευνες αλλά και των στατιστικών στοιχείων που μας παρέχονται από την Eurostat και τις εθνικές ευρωπαϊκές στατιστικές υπηρεσίες να διερευνήσουμε τις τυχόν ανισότητες που υπάρχουν στο επίπεδο της χρηματοδότησης της εκπαίδευσης στις ευρωπαϊκές χώρες και ιδιαίτερα στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Γερμανία , την Αυστρία και την Σουηδία και το πιθανό αντίκτυπο της στην συμμετοχή των ενηλίκων στην Δια Βίου Μάθηση (ΔΒΜ). Μέσα από τις ευρωπαϊκές συνεχιζόμενες έρευνες διαπιστώθηκε ότι μερικοί από τους σημαντικότερους παράγοντες που αποτρέπουν την συμμετοχή ενηλίκων στην εκπαίδευση είναι και το κόστος της συμμετοχής, η συμβατότητα των προσφερομένων προγραμμάτων κατάρτισης και εκπαίδευσης με τις ανάγκες της εργασίας αλλά και η μη παροχή διευκολύνσεων από την πλευρά εργοδοτών με διάφορες μορφές όπως π.χ. η παροχή εκπαιδευτικής άδειας ή η συμμετοχή τους στο κόστος των προσφερομένων προγραμμάτων κλπ. Όπως διαπιστώθηκε η χρηματοδότηση με όποια μορφή αυτή και αν παίρνει είναι αναλογικά συνδεδεμένη και έχει άμεσο αντίκτυπο στη συμμέτοχη των ενηλίκων ηλικίας από 25 έως 64 ετών στην ΔΒΜ. Οι χώρες που επενδύουν στην εκπαίδευση έχουν υψηλό ποσοστό συμμετοχής των ενηλίκων όπως η Σουηδία και η Αυστρία ενώ οι χώρες που για διάφορους οικονομικούς ή άλλους λόγους μείωσαν τις δαπάνες προς την εκπαίδευση βλέπουν τα ποσοστά συμμετοχής τους να μειώνονται όπως π.χ. στην Κύπρο είτε να είναι απογοητευτικά χαμηλά όπως στην περίπτωση της Ελλάδας. Οι συγκριτικές αυτές μελέτες πιθανόν να βοηθήσουν τις ευρωπαϊκές χώρες να αντιληφτούν ότι ο δρόμος για την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ισότητα περνάει και μέσα από την αύξηση της συμμετοχής των ενήλικων πολιτών και ειδικότερα αυτών που είναι σε μειονεκτικότερη μοίρα είτε λόγω των χαμηλών εκπαιδευτικών προσόντων τους είτε λόγω των δυσμενών κοινωνικών συνθηκών στις οποίες βρέθηκαν όπως πχ. η ανεργία η κάποια ασθένεια, στην συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση ώστε να μπορέσουν και να βελτιώσουν τα προσόντα τους αλλά και να συμμετάσχουν πιο ενεργά στην κοινωνική δομή των χωρών τους.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Σταυροπουλος Διπλοματικη Σεπτεμβριος τελ. 2017.pdfΔιπλωματική Εργασία1.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.