Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35464
Title: Μητρότητα και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: οι δυσκολίες φοίτησης των γυναικών στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (Ε.Α.Π.)
Authors: Φουλατζικλή, Μαρία
Advisor: Αποστολίδου, Άννα
Keywords: μητρότητα και εκπαίδευση;motherhood and education;εμπόδια φοίτησης;student obstacles;εξ αποστάσεως εκπαίδευση;open distance learning;εγκατάλειψη σπουδών;abandonment of studies/ drop out
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να διερευνηθούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μητέρες φοιτήτριες κατά την διάρκεια των σπουδών τους στο Ε.Α.Π., με επιμέρους στόχους να διαπιστώσουμε, πώς συνδέεται ο ρόλος της μητρότητας με την εμπειρία της φοίτησης, την επίδοση και την εγκατάλειψη των σπουδών. Μάλιστα, το ποσοστό φοιτητριών που εγκαταλείπουν τις σπουδές τους, για λόγους που δεν είναι αποκλειστικά ακαδημαϊκής φύσης, είναι αυξημένο. Μπορεί ο τρόπος φοίτησης στο Ε.Α.Π. να παρέχει ευελιξία στο χρόνο, προσωπική επιλογή στην μελέτη και ορισμένο πλαίσιο υποστήριξη, ωστόσο πολλές από τις ανάγκες της μητέρας- φοιτήτριας δεν ικανοποιούνται. Η μέθοδος που εφαρμόστηκε για την πραγματοποίηση της έρευνας είναι η άμεση ημιδομημένη ατομική συνέντευξη. Η δειγματοληψία είναι ομοιογενής και ο πληθυσμός της έρευνας είναι μητέρες φοιτήτριες που κατοικούν στην βόρεια Ελλάδα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μητέρες φοιτήτριες είναι ο χρόνος καθώς οι οικογενειακές και ακαδημαϊκές υποχρεώσεις σε συνδυασμό με το δύσκολο πρόγραμμα του Ε.Α.Π. τον μειώνουν αισθητά. Άλλοι παράγοντες εγκατάλειψης είναι ο οικονομικός παράγοντας, οι λίγες Ο.Σ.Σ., η έλλειψη επικοινωνίας με τους καθηγητές και το παρωχημένο διδακτικό υλικό. Στα αποτελέσματα της έρευνας αποδείχτηκε πώς ο παράγοντας μητρότητα δεν αποτέλεσε αίτια για εγκατάλειψης των σπουδών αν και σε κάποιες περιπτώσεις επέφερε προστριβές με την οικογένεια και άγχος. Αντιθέτως, η εικόνα της μητέρας φοιτήτριας αποτέλεσε θετικό πρότυπο για τα παιδιά και κίνητρο σπουδών για πολλές από τις γυναίκες του δείγματος. Εκτός από τα αποτελέσματα της έρευνας πολύ σημαντικές ήταν και οι προτάσεις που κατέθεσαν οι φοιτήτριες. Με σημαντικότερες την αλλαγή του διδακτικού υλικού, την εισαγωγή τηλεδιασκέψεων, περισσότερες Ο.Σ.Σ., χαμηλότερα δίδακτρα και βελτίωση στην επικοινωνία.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική εργασία Φουλατζικλή Μαρία.pdfΔιπλωματική Εργασία771.03 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.