Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35461
Title: Απόψεις εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το "άνοιγμα" της σχολικής μονάδας στην τοπική κοινωνία στα πλαίσια ενός δήμου του Ν. Χαλκιδικής
Authors: Μακρή, Ευανθία
Advisor: Συτζιούκη, Μαρία
Keywords: Συστημική προσέγγιση;Systemic approach;εκπαιδευτικό σύστημα;educational system;συγκέντρωση;centralization;αποκέντρωση;decentralization;συνεργασία σχολείου-οικογένειας-κοινότητας;school-family-community partnerships;τοπική κοινωνία;local community
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η συνεργασία ανάμεσα σε σχολείο-οικογένεια-κοινότητα θεωρείται στις μέρες μας επιβεβλημένη και για να το επιτύχει αυτό η σχολική μονάδα οφείλει να μεσολαβήσει ανάμεσα σε οικογένεια και τοπική κοινότητα, επιχειρώντας ένα «άνοιγμα» στην τοπική κοινωνία. Στην παρούσα ερευνητική προσπάθεια αρχικά εξετάζεται η επίδραση της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας-κοινότητας μέσα από την ανασκόπηση των συστημικών και οικολογικών θεωρητικών μοντέλων που σχετίζονται με το θέμα. Ακόμη επιχειρείται η αποτύπωση αυτής της συνεργασίας στα πλαίσια του ελληνικού συγκεντρωτικού εκπαιδευτικού συστήματος και σε συνάρτηση με τα περιθώρια διαμόρφωσης μιας ενδοσχολικής εκπαιδευτικής πολιτικής. Παράλληλα μέσα από την ανασκόπηση θεωρητικών και εμπειρικών μελετών ομαδοποιούνται και καταγράφονται τα οφέλη και οι περιορισμοί από τη συνεργασία σχολείου-γονέων-κοινότητας. Στη συνέχεια επιχειρείται η εμπειρική διερεύνηση, με ποσοτική προσέγγιση, από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας, των κατάλληλων δράσεων/συνεργασιών, των κριτηρίων που πρέπει να τίθενται και των εταίρων που πρέπει να επιλέγονται, για ένα επιτυχημένο «άνοιγμα» της σχολικής μονάδας στην τοπική κοινωνία, αλλά και των εμποδίων που ενδεχομένως λειτουργούν ανασταλτικά σε μια τέτοια προσπάθεια. Το ερευνητικό πεδίο εντοπίζεται στον Δήμο Πολυγύρου του Νομού Χαλκιδικής. Προέκυψαν τα παρακάτω συμπεράσματα: οι εκπαιδευτικοί πραγματοποιούν δράσεις/συνεργασίες που σχετίζονται με το «άνοιγμα» στην τοπική κοινωνία, συνδέονται όμως με τη σχολική ζωή και τη συνεργασία με τους μαθητές, την ανάληψη πρωτοβουλίας από την εκπαιδευτική μονάδα και όχι με τις ανάγκες και επιθυμίες της τοπικής κοινωνίας. Ταυτόχρονα καταγράφηκε μια σαφής προτίμηση για συνεργασίες/δράσεις με επίσημα θεσμοθετημένους φορείς, αλλά και μια σαφής επιφυλακτικότητα απέναντι σε άλλους τοπικούς εταίρους. Τέλος οι γραφειοκρατικές/χρονοβόρες διαδικασίες, οι ελλείψεις στη χρηματοδότηση και τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό, η πίεση από την ανάγκη κάλυψης της διδακτέας ύλης αναδείχθηκαν ως τα σημαντικότερα εμπόδια για την υλοποίηση δράσεων/συνεργασιών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΑΚΡΗ ΕΥΑΝΘΙΑ ΕΚΠΔΕ.pdfΔιπλωματική εργασία793.24 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.