Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35460
Title: Η σχέση των διαστάσεων της Κοινότητας Διερεύνησης με τα μαθησιακά στυλ των εκπαιδευομένων
Authors: Σιδηροπούλου, Ζωή
Advisor: Μαυροειδής , Ηλίας
Keywords: Μαθησιακά στυλ-Learning styles;κοινότητα διερεύνησης-Community of Inquiry;εξ αποστάσεως εκπαίδευση-distance learning
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα εργασία εντάσσεται στο ερευνητικό πεδίο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως αυτό διαμορφώνεται από το μοναδικό σχετικό ίδρυμα στη χώρα μας, το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Ο αποτελεσματικός σχεδιασμός των προγραμμάτων από απόσταση επιβάλλει το συνδυασμό αρκετών παραμέτρων, μια από τις οποίες είναι και η ικανοποίηση των ιδιαίτερων μαθησιακών αναγκών των φοιτητών. Το μοντέλο της κοινότητας διερεύνησης των Garrison, Anderson και Archer (2000), που αποτελεί ένα μεθοδολογικό πλαίσιο για τη μάθηση σε εξ αποστάσεως περιβάλλοντα, καθώς και η μελέτη των διαφορετικών μαθησιακών στυλ που υιοθετούν οι φοιτητές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της μάθησης, αποτελούν δύο βασικές παραμέτρους σχεδιασμού εξ αποστάσεως προγραμμάτων. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει κατά πόσο υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στις δυο αυτές σημαντικές παραμέτρους, δηλαδή στα μαθησιακά στυλ των φοιτητών, που για την παρούσα έρευνα επιλέχθηκε το μοντέλο των Felder και Silverman (1988) και στις διαστάσεις της Κοινότητας Διερεύνησης των Garrison et al. (2000), δηλαδή τη διδακτική, την κοινωνική και τη γνωστική παρουσία. Διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα και ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με κλειστού τύπου ερωτήσεις. Στην έρευνα συμμετείχαν 125 μεταπτυχιακοί φοιτητές του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής», του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Μέσα από την ανάλυση των δεδομένων διαπιστώθηκε πως η διδακτική παρουσία επετεύχθη σε ικανοποιητικότερο βαθμό σε σχέση με τη γνωστική και κυρίως την κοινωνική παρουσία. Επίσης, όσον αφορά στα προτιμώμενα μαθησιακά στυλ των φοιτητών, τα επικρατέστερα ήταν το αισθητηριακό, το οπτικό, το ενεργητικό και το διαδοχικό στυλ μάθησης. Όσον αφορά στη συσχέτιση μεταξύ των διαστάσεων της κοινότητας διερεύνησης, διαπιστώθηκε μια σημαντική θετική συσχέτιση μεταξύ της διδακτικής και της γνωστικής παρουσίας, καθώς επίσης και μεταξύ της κοινωνικής και της γνωστικής παρουσίας. Τέλος, ως προς τη συσχέτιση μεταξύ των διαστάσεων της κοινότητας διερεύνησης και των αντιληπτών μαθησιακών στυλ των εκπαιδευομένων, οι σημαντικότερες θετικές συσχετίσεις που παρατηρήθηκαν ήταν αυτές μεταξύ της γνωστικής παρουσίας και της κατανόησης της πληροφορίας και μεταξύ της γνωστικής παρουσίας και του συνόλου των μαθησιακών στυλ.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΖΩH_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΚυρίως άρθρο1.36 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.