Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35459
Title: Διερεύνηση των απόψεων και των αντιλήψεων των φιλολόγων ως προς την αξιοποίηση των τεχνικών της δραματικής τέχνης στην διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων
Authors: Κορεντίνη, Δέσποινα
Advisor: Κακανά, Δόμνα-Μίκα
Keywords: δραματική τέχνη, δραματικό/θεατρικό παιχνίδι, δραματοποίηση, εμψυχωτής-παιδαγωγός, κοινωνικοποίηση, ενσυναίσθηση;dramatic art, dramatic/theatrical play, dramatization, animator-pedagogue, socialization, empathy
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας, αποτελεί η διερεύνηση των απόψεων κι αντιλήψεων των φιλολόγων όσον αφορά την αξιοποίηση των τεχνικών της δραματικής τέχνης, του δραματικού/θεατρικού παιχνιδιού και της δραματοποίησης, στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων κι όσον αφορά τη συμβολή τους στην κοινωνικό-συναισθηματική ανάπτυξη των εφήβων, ως προς τις παραμέτρους της κοινωνικοποίησης και της ενσυναίσθησης. Προκειμένου να επιχειρήσουμε την διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων που θέσαμε, επιλέξαμε την ποιοτική προσέγγιση, πραγματοποιώντας ατομικές συνεντεύξεις με δεκαοχτώ φιλολόγους. Η θεματική ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι οι φιλόλογοι του δείγματός μας, θεωρούν πως το σύγχρονο περιβάλλον αγωγής και μάθησης, που αναδεικνύεται μέσω της χρήσης των τεχνικών της δραματικής τέχνης, επιφέρει θετικές αλλαγές στη κοινωνικό-συναισθηματική ανάπτυξη των εφήβων, υποδεικνύοντας την αναγκαία αλλαγή του ρόλου του φιλολόγου σε ρόλο εμψυχωτή-παιδαγωγού. Από τις απόψεις και τις αντιλήψεις τους, φαίνεται ότι μέσω της εφαρμογής αυτών των τεχνικών, αναδιαμορφώνεται η σχέση μαθητών-φιλόλογου, εμπλέκονται ενεργά όλοι οι μαθητές στην εκπαιδευτική διαδικασία, αποκτούν γνώσεις, εμπειρίες και περισσότερα κίνητρα για μάθηση και η σχολική τους επίδοση βελτιώνεται. Επιπλέον όλοι οι μαθητές, ακόμα κι εκείνοι που εμφανίζουν προβλήματα προσαρμογής, κοινωνικοποιούνται και συνεργάζονται χωρίς συγκρούσεις, ανακαλύπτοντας πτυχές της προσωπικότητάς τους, ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή τους και διαμορφώνοντας την κοινωνική τους συμπεριφορά μέσω της ταύτισης με λογοτεχνικούς κι ιστορικούς ήρωες. Επίσης, οι έφηβοι αποκτούν ενσυναίσθηση, μπαίνουν στη θέση του Άλλου κι ευαισθητοποιούνται σε κοινωνικά θέματα, επαναπροσδιορίζοντας τις απόψεις και τις στάσεις τους απέναντι στην αντιμετώπιση της διαφορετικότητας του «Άλλου». Όπως φαίνεται, οι τεχνικές της δραματικής τέχνης ως διδακτικό μέσο συμβάλλουν στην απόκτηση κοινωνικών, συναισθηματικών και θεατροπαιδαγωγικών εμπειριών για τους έφηβους κι η συχνότερη εφαρμογή τους επιφέρει ακόμα περισσότερα οφέλη.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε. 2016-2017-ΚΟΡΕΝΤΙΝΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.38 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.