Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35437
Title: Απόψεις ενηλίκων σε σχέση με την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης των Δήμων
Authors: Παπαδομαρκάκη, Μαρία
Advisor: Φραγκούλης, Ιωσήφ
Keywords: Δια βίου μάθηση, ΚΔΒΜ των Δήμων, Αποτελεσματικότητα εκπαιδευτικών προγραμμάτων, Ποιότητα στην εκπαίδευση, Μαθησιακό περιβάλλον
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν οι απόψεις ενηλίκων για τους παράγοντες αποτελεσματικότητας των προγραμμάτων που παρέχονται από τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης των Δήμων. Μετά από την ίδρυση των ΚΔΒΜ (ν.3879/2010), την ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου προγραμμάτων και την πρόσφατη πρόσκληση (Νοέμβριος 2016) προς τους Δήμους για νέα προγράμματα, θεωρήθηκε χρήσιμο να διερευνηθούν οι απόψεις ενηλίκων σε ένα συγκεκριμένο Δήμο της χώρας για την αποτελεσματικότητα αυτών. Εξετάζοντας του στόχους των ΚΔΒΜ στο συνθετικό θεωρητικό πλαίσιο για το εκπαιδευτικό πλαίσιο και την μάθηση του Illeris, δημιουργήθηκε κατάλληλο ερωτηματολόγιο για τη συλλογή των δεδομένων από: ενήλικους που έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον ένα πρόγραμμα στα ΚΔΒΜ και δημότες που δεν έχουν παρακολουθήσει. Η σύγκριση των αποτελεσμάτων επιτρέπει την εξαγωγή συμπερασμάτων τόσο για την ικανοποίηση και την ποιότητα της μάθησης που προσφέρθηκε καθώς και την απήχηση της εν λόγω μορφής δια βίου εκπαίδευσης στον τοπικό πληθυσμό. Στην έρευνα συμμετείχαν πολίτες από το Δήμο Αχαρνών Αστερουσίων. Οι μισοί από αυτούς είχαν παρακολουθήσει στα ΚΔΒΜ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι περισσότερες απόψεις- αξιολογήσεις των πολιτών συμπίπτουν ανεξάρτητα αν έχουν παρακολουθήσει ή όχι κάποιο πρόγραμμα και υπάρχει θετική στάση για τη δια βίου μάθηση και τους στόχους των ΚΔΒΜ. Και οι τρείς διαστάσεις του πλαισίου είναι παρούσες με υψηλές βαθμολογίες και μάλιστα η υποκίνηση και το κοινωνικό πλαίσιο βαθμολογούνται υψηλότερα από το περιεχόμενο των προγραμμάτων. Η συστηματική αυτή αξιολόγηση και των τριών διαστάσεων του εκπαιδευτικού πλαισίου έδειξε ότι αυτό προσέφερε ουσιαστικές δυνατότητες μάθησης και ήταν αποτελεσματικό. Η ανάλυση των επιμέρους στοιχείων και οι εξαρτήσεις από τις δημογραφικές μεταβλητές έδειξαν ότι οικονομικές και εργασιακές δυσκολίες λόγω της οικονομικής κρίσης δυσχεραίνουν τη συμμετοχή των πολιτών στα προγράμματα των ΚΔΒΜ. Επίσης, οι οικονομικά ενεργοί, μεσήλικες πολίτες εκφράζουν περισσότερο τις εργασιακές και οικογενειακές υποχρεώσεις ως εμπόδια αλλά ταυτόχρονα επιθυμούν την επανασύνδεσή τους με τη μαθησιακή διαδικασία. Ως πιθανή «διέξοδος» προτείνεται η χρήση ΤΠΕ και η ευελιξία στον τόπο και το χρόνο των προγραμμάτων των ΚΔΒΜ τα οποία βρέθηκαν ιδιαίτερα επιθυμητά.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PAPADOMARKAKI_MARIA_Diplwmatiki.pdfΔιπλωματική Εργασία1.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.