Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35434
Title: Η επίδραση μιας διδακτικής παρέμβασης για τον ήχο στην ποιότητα των επιχειρημάτων των μαθητών
Authors: Πάλλη, Ιωάννα
Advisor: Σκουμιός, Μιχαήλ
Keywords: επιχειρήματα μαθητών, ποιότητα επιχειρημάτων, σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού, παραγωγή και διάδοση του ήχου
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η συγκρότηση τεκμηριωμένων επιχειρημάτων από τους μαθητές αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες. Η έρευνα όμως που μελετά τη συμβολή διδακτικών παρεμβάσεων στην ποιότητα των επιχειρημάτων των μαθητών είναι περιορισμένη. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση της επίδρασης μιας διδακτικής παρέμβασης στην ποιότητα των γραπτών επιχειρημάτων των μαθητών της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου για την παραγωγή και τη διάδοση του ήχου. Επίσης, επιδιώκεται η σύγκριση των μαθησιακών αποτελεσμάτων αυτής της παρέμβασης και των αποτελεσμάτων της παρέμβασης που βασίστηκε στο σχολικό εγχειρίδιο. Η διδακτική παρέμβαση για την παραγωγή και τη διάδοση του ήχου που συγκροτήθηκε, στηρίχτηκε στην εποικοδομητική προσέγγιση για τη μάθηση των Φυσικών Επιστημών με χρήση επιστημονικών πρακτικών και εφαρμόστηκε σε 44 μαθητές της Γ’ γυμνασίου. Άλλοι 44 μαθητές διδάχθηκαν για την παραγωγή και τη διάδοση του ήχου με βάση το εκπαιδευτικό υλικό του σχολικού εγχειριδίου. Ως μέσο για τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκε γραπτό ερωτηματολόγιο με πέντε ερωτήσεις ανοικτού τύπου. Τα δεδομένα της έρευνας αποτέλεσαν οι απαντήσεις των μαθητών στα ερωτηματολόγια που τους δόθηκαν πριν και μετά τις διδακτικές παρεμβάσεις. Η ανάλυση των δεδομένων οδήγησε στο συμπέρασμα ότι πρώτον με το νέο εκπαιδευτικό υλικό που συγκροτήθηκε, οι μαθητές βελτίωσαν την ποιότητα των επιχειρημάτων τους, τόσο ως προς τη δομή, όσο ως προς το περιεχόμενο και τα γλωσσικά χαρακτηριστικά τους και δεύτερον, συγκριτικά με τη διδακτική παρέμβαση βάσει του σχολικού εγχειριδίου τα ποσοστά βελτίωσης της ποιότητας των επιχειρημάτων των μαθητών στους οποίους εφαρμόστηκε το εκπαιδευτικό υλικό που συγκροτήθηκε ήταν υψηλότερα. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν τόσο σε επίπεδο έρευνας όσο και στην εκπαιδευτική πράξη.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Palli_Ioanna.pdfΚείμενο διπλωματικής εργασίας3.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.