Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35430
Title: Οι ανάγκες των νεοεπιλεγμένων διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διοίκηση και στην ανάπτυξη των σχολικών μονάδων
Authors: ΜΠΑΝΤΗ, ΟΛΓΑ
Advisor: ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Keywords: νεοεπιλεγμένοι διευθυντές;διοίκηση;επιμορφωτικές ανάγκες;οργάνωση;σχολικές μονάδες
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα εργασία διερευνώνται τα προβλήματα και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι διευθυντές, οι οποίοι αναλαμβάνουν την ευθύνη της διοίκησης των σχολικών μονάδων για πρώτη φορά και ανιχνεύονται οι επιμορφωτικές τους ανάγκες σε θέματα διοίκησης και οργάνωσης των σχολικών μονάδων. Επίσης, καταγράφονται οι απόψεις τους αναφορικά με τις οργανωτικές δομές και το θεματικό περιεχόμενο που επιθυμούν να έχει ένα ενδεχόμενο νέο μοντέλο επιμόρφωσης και υποστήριξης τους. Για την πραγματοποίηση της έρευνας πεδίου επιλέχθηκε ο ερευνητικός σχεδιασμός της δειγματοληπτικής έρευνας με τη χρήση ερωτηματολογίου. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν εκατόν τριάντα έξι (Ν=136) νεοεπιλεγμένοι διευθυντές των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της περιφέρειας της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι νεοεπιλεγμένοι διευθυντές θεωρούν ότι οι γνώσεις και οι δεξιότητες που απέκτησαν σε ζητήματα διοίκησης και οργάνωσης σχολικών μονάδων κατά τη διάρκεια των βασικών και άλλων σπουδών τους δεν τους βοήθησαν να ανταποκριθούν αποτελεσματικά στο ρόλο τους κατά το πρώτο έτος ανάληψης καθηκόντων και για αυτό θεωρούν επιτακτική την ανάγκη για εξειδικευμένη επιμόρφωση με σκοπό την αποτελεσματικότερη άσκηση και ενίσχυση του ρόλου τους. Διαπιστώνεται ότι επιθυμούν ένα συγκροτημένο επιμορφωτικό πρόγραμμα με υποχρεωτικό χαρακτήρα πριν την έναρξη ανάληψης των καθηκόντων τους, που θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες επιμορφωτικές τους ανάγκες και αφορούν στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση πρακτικών ζητημάτων της καθημερινής διοικητικής τους δραστηριότητας, στη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη και στην ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους. Τα θεματικά πεδία που επιθυμούν να περιέχονται στο επιμορφωτικό πρόγραμμα αφορούν στην εκπαιδευτική νομοθεσία, στις βασικές λειτουργίες διοίκησης της σχολικής μονάδας και στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Επιπρόσθετα, επιθυμούν να αξιοποιούνται οι συνεργατικές και συμμετοχικές εκπαιδευτικές μέθοδοι μάθησης, οι οποίες θα υιοθετούνται από έμπειρους επιμορφωτές από τον χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που θα διαθέτουν κατάρτιση σε γνωστικά αντικείμενα διοίκησης και οργάνωσης σχολικών μονάδων. Τέλος, ως κατάλληλους φορείς για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός αξιόλογου επιμορφωτικού προγράμματος θεωρούν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Υπουργείο Παιδείας. Τα δεδομένα της παρούσας έρευνας μπορούν να συμβάλλουν στη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής για τον προσδιορισμό κατάλληλων προγραμματισμένων επιμορφωτικών δραστηριοτήτων, με σκοπό την κάλυψη των αναγκών των νεοεπιλεγμένων διευθυντών που προκύπτουν κατά την κρίσιμη πρώτη χρονιά της άσκησης των καθηκόντων τους.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΠΑΝΤΗ_ΟΛΓΑ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΕΡΓΑΣΙΑ .pdfΚυρίως άρθρο1.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.