Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35427
Title: Απόψεις και στάσεις των Εκπαιδευτικών των Σχολικών Μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Ζακύνθου σε Θέματα Επιμόρφωσης σχετικά με την Αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού.
Authors: Αλαμάνου-Κεφαλληνού, Σταματούλα
Advisor: Παπαστεφανάκη, Σοφία
Keywords: Σχολικός εκφοβισμός;δευτεροβάθμια εκπαίδευση;εκπαίδευση ενηλίκων;επιμόρφωση;επιμορφωτικές ανάγκες;School bullying;secondary education;adult education;training;teachers’ training needs.
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Τα σχολεία τόσο στη σύγχρονη εποχή όσο και παλαιότερα αναζητούν τρόπους για την αύξηση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων και την επίτευξη της εμπιστοσύνης στην σχολική κοινότητα. Εκτός από την επίτευξη του στόχου και την ανάπτυξη των γνώσεων, τα σχολεία πρέπει να αποδεχθούν την πρόκληση της αυξανόμενης ποικιλομορφίας. Παρόλο που αυτές οι κοινωνικές αλλαγές παρέχουν συνεχώς διευρυμένες ευκαιρίες, μπορούν επίσης να συνοδεύονται από δυσανεξία και συμπεριφορές που δείχνουν προκατάληψη, μίσος και σκληρότητα προς τους άλλους που θεωρούνται διαφορετικοί. Τα σχολεία για να είναι αποτελεσματικά πρέπει να είναι ασφαλή. Ως εκ τούτου οι σχολικές κοινότητες θεωρούν αναγκαία την ανάγκη πρόληψης των περιστατικών ή των γεγονότων που απειλούν την ασφάλεια και χρειάζονται εργαλεία για την αποτελεσματική αντιμετώπιση τέτοιων περιστατικών. Για να επιτευχθεί η αποστολή των σχολείων να εκπαιδεύουν τους μαθητές και να διατηρούν την ασφάλεια πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν και να αποτρέπουν τον εκφοβισμό και την κακομεταχείριση και να είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν τις πράξεις εκφοβισμού όταν συμβαίνουν. Ο εκφοβισμός στο σχολείο δημιουργεί την ανάγκη διερεύνησης της αιτίας δημιουργίας προκλήσεων που απειλούν τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Ο εκφοβισμός αποτελεί ένα αρκετά συχνό πρόβλημα στη ζωή των μαθητών του σχολείου. Είναι ένα πρόβλημα που επηρεάζει τόσο τα άτομα που είναι θύματα όσο και τα πρόσωπα που οδηγούνται στην πραγματοποίηση διαπροσωπικής βίας. Ο εκφοβισμός μπορεί να περιλαμβάνει λεκτικές, σωματικές, ηλεκτρονικές επιθέσεις και απειλές, προσβλητική συμπεριφορά κ.α. Οι παράγοντες αυτοί λειτουργούν μεμονωμένα ή συλλογικά, συμβάλλοντας στην πιθανότητα του εκφοβισμού ενός μαθητή. Οι καθηγητές ως επαγγελματίες πρέπει να ασχοληθούν με τις συνέπειες της εκφοβισμού των μαθητών και τον αντίκτυπο των ζημιών που προκαλεί. Ο εκφοβισμός πρέπει να αναγνωρίζεται, να γίνεται κατανοητός και να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη. Η παρούσα μελέτη εξετάζει όχι μόνο την συχνότητα εμφάνισης του συγκεκριμένου φαινομένου στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά και την συμμετοχή των μαθητών σε εκφοβιστικές δραστηριότητες με οποιοδήποτε τρόπο εκφοβισμού είτε πρόκειται για λεκτικό ή για σωματικό, συναισθηματικό και ηλεκτρονικό. Σχεδόν όλοι οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν ότι σημαντικός αριθμός μαθητών συμμετέχει στο φαινόμενο είτε ως θύματα είτε ως θύτες. Τα ευρήματα αυτά οδηγούν στην ανάγκη εξέτασης κατά πόσον είναι απαραίτητο να ληφθούν άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση και πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PDF1.pdf''ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ''2.43 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.