Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35424
Title: Οι απόψεις των διευθυντών, των υποδιευθυντών και των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του Νομού Ιωαννίνων, για το ρόλο του υποδιευθυντή και τη λειτουργία του στη σχολική
Authors: Μάστορα, Μαρία
Advisor: Μπρίνια, Βασιλική
Keywords: Υποδιευθυντής;Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Issue Date: 31-Aug-2017
Abstract: Περίληψη Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τις αντιλήψεις των διευθυντών, των υποδιευθυντών και των εκπαιδευτικών, πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Ιωαννίνων, αναφορικά με το ρόλο του υποδιευθυντή και τη λειτουργία του στη σχολική μονάδα. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε είναι η ποιοτική προσέγγιση και επιλέχθηκε η συνέντευξη ως η καταλληλότερη μέθοδος για την έρευνα σκοπεύοντας στην επίτευξη της άμεσης επικοινωνίας με τους διευθυντές, υποδιευθυντές και εκπαιδευτικούς. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ο υποδιευθυντής είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ όλων των μελών της σχολικής μονάδας. Ο ρόλος του είναι καθοριστικός στη λειτουργία του σχολείου, παρόλο που ο ίδιος είναι επιφορτισμένος από το διττό του ρόλο, λειτουργεί υποστηρικτικά στην υλοποίηση του οράματος που διαμόρφωσαν από κοινού με τον διευθυντή και ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις της διοίκησης του σχολείου. Ο καταλυτικός του ρόλος αναγνωρίζεται ως σημαντικός από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου οι οποίοι τον θεωρούν ως υποστηρικτή στα προβλήματά τους όπως και τον άνθρωπο που θα αμβλύνει τις όποιες εντάσεις με τον διευθυντή. Επαινούν την προσπάθειά του, κατανοούν τις δυσκολίες του ρόλου του και αναγνωρίζουν ότι κίνητρό του είναι η αγάπη και η προσφορά του για το σχολείο. Παρατηρείται ότι είναι ο κύριος συντελεστής διαμόρφωσης και ενίσχυσης θετικού σχολικού κλίματος προωθώντας συνεργατική επαγγελματική κουλτούρα. Τα ευρήματα οδηγούν στην ανάγκη η Πολιτεία να αναγνωρίσει την προσφορά του θεσμού αυτού στη λειτουργία του σχολείου και να επαναπροσδιορίσει και να καθορίσει τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις του υποδιευθυντή για την βέλτιστη αποτελεσματικότητα του θεσμού. Μέσω της έρευνας επιδιώκεται μια πρώτη προσέγγιση μελέτης των απόψεων των τριών πλευρών σχετικά με τη φύση του ρόλου του υποδιευθυντή και τη λειτουργία του στη σχολική μονάδα και είναι σημαντική τόσο για τους υποδιευθυντές, οι οποίοι είναι οι άμεσοι αποδέκτες, όσο και για τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Λέξεις-κλειδιά: Υποδιευθυντής, ρόλος, σχέσεις συνεργασίας, σχολική κουλτούρα, Πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Μάστορα Μαρία ΕΚΠΔΕ.pdf1.65 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.