Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35421
Title: Ενεργειακή αναβάθμιση με βιοκλιματικά κριτήρια σχολικών συγκροτημάτων. Μελέτη περίπτωσης: Κτίριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης (8ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης)
Authors: Φασλά, Κωνσταντίνα
Advisor: Ανδρέου, Ελένη
Keywords: βιοκλιματικός_σχεδιασμός;bioclimatic_design;αειφόρος_ανάπτυξη;sustainable_development;σχολική_αυλή;school_yard;παθητικά_συστήματα;passive_systems;ενεργειακή_αναβάθμιση;energy_upgrade;σχολικό_κτήριο;school_building
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Τα σχολικά κτίρια καταναλώνουν σημαντικά ποσά ενέργειας για να εξασφαλίσουν τις προβλεπόμενες συνθήκες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, αλλά και οικονομικές επιβαρύνσεις. Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στη διερεύνηση των δυνατοτήτων και των τρόπων επέμβασης σε υφιστάμενα σχολικά κτίρια, ώστε να αξιοποιηθούν οι βασικές αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού και των παθητικών συστημάτων και στη πρόταση βιοκλιματικών παρεμβάσεων με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής συμπεριφοράς των παραπάνω κτιρίων, εξασφαλίζοντας παράλληλα της συνθήκες θερμικής και οπτικής άνεσης στους χρήστες. Για την πληρέστερη τεκμηρίωση γίνεται η συλλογή στοιχείων μέσω βιβλιογραφικής έρευνας σχετικά με σχολικά κτίρια σε σχέση με την περιβαλλοντική τους απόκριση, τις απαιτήσεις θερμικής και οπτικής άνεσης και της ποιότητας του αέρα. Η αναλυτική περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης του συγκεκριμένου σχολικού κτιρίου βοηθά στη διερεύνηση των δυνατοτήτων βελτίωσης της ενεργειακής συμπεριφοράς του υπό μελέτη κτιρίου με βάση τα κλιματικά δεδομένα της περιοχής. Τέλος παρουσιάζονται σχετικές προτάσεις που θα συμβάλλουν στην βελτίωση της περιβαλλοντικής συμπεριφοράς του, μέσω ήπιων επεμβάσεων στο κέλυφος και τη σχολική αυλή. Η κεντρική αυλή αποτελεί τον πυρήνα κάθε σχολικής μονάδας, η πρόταση μικροκλιματικών βελτιώσεων στον περιβάλλοντα χώρο μέσω της επίδρασης του πρασίνου, συμβάλλει τόσο στην αναβάθμιση των όρων διαβίωσης των χρηστών του σχολικού συγκροτήματος όσο και της ποιότητας του περιβάλλοντος στον ευρύτερο ιστό της πόλης. Προτείνεται με αυτό το τρόπο η δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την αρμονική συνύπαρξη του ανθρωπογενούς και του φυσικού παραθαλάσσιου χώρου μέσα στο έντονα αστικό περιβάλλον της ελληνικής πόλης. Όσον αφορά στην κοινωνική διάσταση του χώρου, το τοπίο μεταμορφώνεται σε ένα τόπο ευέλικτο και δεκτικό σε αυθόρμητες συλλογικές δραστηριότητες. Η αλλαγή της αισθητικής τόσο του κτιρίου όσο και της αυλής επιδρά θετικά στο κοινωνικό σύνολο προσδίδοντας εξωστρέφεια στην τοποθεσία και προσφέροντας την ευκαιρία στους περίοικους να απολαύσουν το αποκλεισμένο, μέχρι στιγμής, τοπίο και να αποκτήσουν μία νέα διαδραστική σχέση μαζί του.
Appears in Collections:ΠΣΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Φασλά_Κωνσταντίνα_std_104156 (1).pdfΚυρίως άρθρο8.03 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.