Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35407
Title: Διαχείριση τάξης και αποκλινουσών συμπεριφορών μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Authors: ΜΙΧΑΗΛ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ
Advisor: ΖΛΑΤΑΝΟΣ , ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Keywords: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΑΞΗΣ;CLASSROOM MANAGEMENT
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: Εισαγωγή: Ο όρος διαχείριση αναφέρεται στην ικανότητα ελέγχου και λήψης αποφάσεων σε επιχειρήσεις ή παρόμοιους οργανισμούς ως διαδικασία αντιμετώπισης ή ελέγχου ανθρώπων ή πραγμάτων. Η καλή διαχείριση μιας τάξης στηρίζεται σε τρεις βασικές δεξιότητες, την οργάνωση, τη ροή του μαθήματος και την επικοινωνία με το μαθητή. Αποκλίνουσες συμπεριφορές των μαθητών, όπως η ενοχλητική ομιλία, η αποφυγή της εργασίας, οι αταξίες, η παρενόχληση των άλλων μαθητών κατά τις διδακτικές δραστηριότητες, η παρενόχληση του δασκάλου, οι λεκτικές προσβολές, αποτελούν όλες περιπτώσεις που συναντώνται συχνά σε μία τάξη. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών για τους μαθητές με αποκλίνουσα συμπεριφορά και τον τρόπο διαχείρισης μιας τάξης που περιλαμβάνει τέτοιους μαθητές. Μεθοδολογία: Το δείγμα της έρευνας αποτελούνταν από 150 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν το σταθμισμένο στην ελληνικό γλώσσα ερωτηματολόγιο των Poulou & Norwich (2000). Αποτελέσματα: Η έρευνα έδειξε ότι οι συμμετέχοντες θεωρούν ότι οι πιο σημαντικοί παράγοντες επίδρασης μιας αποκλίνουσας συμπεριφοράς αναφορικά με την οικογένεια του μαθητή, είναι οι υπερβολικά αυστηρές απαιτήσεις των γονέων και οι καβγάδες των γονέων / προβλήματα στο γάμο τους. Αντιθέτως λιγότερο πιθανό αίτιο θεωρούν την αδυναμία των γονέων να βοηθήσουν το παιδί τους. Οι συμμετέχοντες θεωρούν ότι οι πιο σημαντικοί παράγοντες επίδειξης αποκλίνουσας συμπεριφοράς είναι ότι το παιδί θέλει να προσελκύει την προσοχή των άλλων και ότι το παιδί δεν μπορεί να ελέγξει τη συμπεριφορά του. Λιγότερο πιθανόν θωρούν να οφείλεται η συμπεριφορά του μαθητή στο χαμηλό επίπεδο νοημοσύνης του παιδιού. Υποστηρίχθηκε ότι την αποκλίνουσα συμπεριφορά την επηρεάζουν, παράγοντες όπως η ελλιπής διαχείριση της τάξης η ανεπαρκής μέθοδος διδασκαλίας για το μαθητή και οι μη – σωστοί τρόποι προσέγγισης του μαθητή από τον εκπαιδευτικό (π.χ., ο εκπαιδευτικός απορρίπτει το μαθητή). Λέξεις κλειδιά: Αποκλίνουσα συμπεριφορά, πρωτοβάθμια εκπαίδευση διαχείριση τάξης
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ αποθετηριο.pdfΚυρίως άρθρο671.19 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.