Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35402
Title: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Authors: ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Advisor: ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΑΘΗΝΑ
Keywords: Συστήματα ανταμοιβής και κίνητρα;Reward and Incentive Systems;Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού Ξενοδοχειακός κλάδος;Human Resource Management Hotel Industry
Issue Date: 31-Aug-2017
Abstract: Ο τουρισμός είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος οικονομικός κλάδος στον κόσμο τα τελευταία 50 χρόνια, χωρίς ενδείξεις επιβράδυνσης στον 21ο αιώνα. Εκτός από το όμορφο περιβάλλον μιας χώρας, τη ζεστασιά του τοπικού πληθυσμού, την πολιτική και οικονομική σταθερότητα, τα αναμνηστικά κ.α. οι τουρίστες επηρεάζονται βαθύτατα από το είδος της υπηρεσίας. Ως εκ τούτου, τα ξενοδοχεία πρέπει να προσπαθούν να παραδώσουν στους φιλοξενούμενους τους, όχι μόνο τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, αλλά και την «ποιότητα» και την «ικανοποίηση» που μπορεί να οδηγήσουν σε μακροχρόνια επιβίωση και κερδοφορία. Η ποιότητα αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της επιτυχίας σε κάθε επιχείρηση και θεωρείται βασικός παράγοντας για την απόκτηση και τη διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Στην επίτευξη των παραπάνω στόχων, σημαντικό ρόλο κατέχει το ανθρώπινο δυναμικό κάθε επιχείρησης. Η απόδοση έργου από τους εργαζόμενους εξαρτάται από δύο κατηγορίες παραγόντων. Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει τις γνώσεις και τις ικανότητες που είναι απαραίτητες για την απόδοση έργου και η δεύτερη, που είναι ίσως και η πιο σημαντική, περιλαμβάνει τους παράγοντες που προσδιορίζουν τη διάθεση του ατόμου να αποδώσει. Πρόκειται δηλαδή για τα Μπορώ και τα Θέλω. Με βάση τα παραπάνω στην παρούσα εργασία καταβάλλεται μία προσπάθεια να μελετηθεί η Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στον ξενοδοχειακό κλάδο. Προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός, στο πρώτο μέρος της εργασίας μέσα από βιβλιογραφική αναφορά αναλύεται το θεωρητικό μέρος του Ανθρώπινου Δυναμικού γενικότερα, με έμφαση στην εκπαίδευση και στα συστήματα ανταμοιβής, και ειδικότερα ο προγραμματισμός του ανθρωπινού δυναμικού στα ξενοδοχεία. Κατόπιν στο δεύτερο μέρος, κάνοντας χρήση της ερευνητικής μεθόδου, το ενδιαφέρον εστιάστηκε στο να εντοπιστούν ποιοι από τους παράγοντες αυξάνουν την ικανοποίηση των εργαζομένων, πως οι επιχειρήσεις βοηθούν τους εργαζομένους να εξελιχθούν, τι δυνατότητες πρωτοβουλίας τους παρέχουν και αν ικανοποιούν τις προσωπικές τους φιλοδοξίες στο μεγαλύτερο μέρος. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η ποιοτική και το μέσο είναι η συνέντευξη από τους αρμόδιους σε κάθε εταιρεία. Σύμφωνα με τα αποτέλεσμα της έρευνας, που έλαβε χώρα σε πέντε ξενοδοχειακές μονάδες με έδρα την Αθήνα, κατά την διάρκεια των μηνών Απριλίου και Μαΐου του έτους 2017, γίνεται φανερό ότι η ικανοποίηση των εργαζομένων λαμβάνεται σημαντικά υπόψη από τις επιχειρήσεις και κίνητρα όπως οι αποδοχές, το ασφαλές εργασιακό περιβάλλον είναι αυτά που επηρεάζουν την αύξηση της ικανοποίησης από μέρους των μισθωτών.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Παρασκευόπουλος Νικόλαος - Διπλωματική Εργασία.pdfΔιπλωματική Εργασία1.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.