Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35381
Title: Η αποτελεσματικότητα των συγκεντρώσεων γονέων μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την αξιοποίηση των αρχών εκπαίδευσης ενηλίκων από τον εκπαιδευτικό της τάξης
Authors: ΜΕΝΤΕΜΕΤΖΟΓΛΟΥ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ
Advisor: ΚΙΟΥΛΑΝΗΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ
Keywords: εκπαίδευση ενηλίκων, εκπαίδευση γονέων, γονεϊκή συμμετοχή, μετασχηματίζουσα προσέγγιση, συνεργασία σχολείου- οικογένειας
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Μία αποτελεσματική εκπαίδευση γονέων προϋποθέτει εναλλακτική προσέγγιση που θα λαμβάνει υπόψιν το κοινωνικό και πολιτισμικό πλαίσιο της κάθε οικογένειας ξεχωριστά και τις ανάγκες των γονέων ως ενηλίκων εκπαιδευόμενων, στοχεύοντας στην οικοδόμηση αμοιβαίας, υποστηρικτικής και συνεργατικής σχέσης, ανάμεσα στον γονέα και τον εκπαιδευτικό και στην προσωπική τους ανάπτυξη. Σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση του ρόλου του εκπαιδευτικού ως εκπαιδευτή ενηλίκων στις συγκεντρώσεις γονέων μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ταυτόχρονα η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας των συγκεντρώσεων όταν σε αυτές αξιοποιούνται οι αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων. Συγκεκριμένα με το ερωτηματολόγιο το οποίο χορηγήθηκε διαδικτυακά και απαντήθηκε από 138 γονείς μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διερευνήθηκε αν οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούσαν στις πραγματοποιηθείσες συγκεντρώσεις γονέων τεχνικές εκπαίδευσης ενηλίκων, αν αξιοποιούσαν τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων και αν εφόσον αυτά συνέβαιναν οι συγκεντρώσεις ήταν πιο αποτελεσματικές. Ουσιαστικά πρόκειται για διερεύνηση με σκοπό την κατανόηση μιας στάσης του πληθυσμού, της περιορισμένης γονεϊκής συμμετοχής στο σχολείο, για αυτό επιλέχθηκε η συσχετιστική μέθοδος. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με το υπολογιστικό φύλλο excel 10. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αξιοποιούν κάποιες από τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων και όταν αυτό γίνεται οι γονείς αποκτούν γνώσεις που τους βοηθούν να υποστηρίξουν τα παιδιά τους σε προβλήματα σχετικά με την διδακτέα ύλη, τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές τους. Ο συσχετισμός προκύπτει εντονότερα όταν το δείγμα εξετάζεται ανά βαθμίδα εκπαίδευσης και εξαρτάται από τον αριθμό συγκεντρώσεων που έχει παρακολουθήσει ο κάθε γονέας, κατά συνέπεια χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση με περιορισμό του δείγματος σε συγκεκριμένη βαθμίδα και αριθμό συμμετοχών στις συγκεντρώσεις γονέων. Τα αποτελέσματα της έρευνας καθώς και της ενδεχόμενης περαιτέρω διερεύνησης που προτείνεται μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού, το οποίο θα του δίνει την τεχνογνωσία να προγραμματίζει και να υλοποιεί συγκεντρώσεις γονέων που θα συμβάλουν στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης των μαθητών του.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΕΝΤΕΜΕΤΖΟΓΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠ.pdfΚυρίως Άρθρο2.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.