Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35377
Title: Η διαφορετικότητα στο νηπιαγωγείο: Στάση και διαχείριση της διαφορετικότητας ως παράγοντα διαμόρφωσης της κουλτούρας της σχολικής μονάδας.
Authors: Μπούσια, Κωνσταντίνα
Advisor: Λεβεντάκης, Χαράλαμπος
Keywords: διαφορετικότητα, νηπιαγωγείο, σχολική κουλτούρα, επάρκεια, στάσεις
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η αθρόα είσοδος μεταναστών στη χώρα μας κατά τις τελευταίες δεκαετίες, διαμόρφωσε μια νέα πραγματικότητα και στο χώρο της εκπαίδευσης. Οι σχολικές τάξεις τείνουν πια να μεταβληθούν σε πολυπολιτισμικές, επηρεάζοντας έτσι και τη σχολική κουλτούρα. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εστιάστηκε στο πεδίο της διαφορετικότητας στο νηπιαγωγείο. Το θέμα της διαφορετικότητας έχει απασχολήσει σε μεγάλο βαθμό την επιστημονική κοινότητα στην Ελλάδα, αλλά και παγκόσμια Το πεδίο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης έχει προσελκύσει το ερευνητικό ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών φορέων αλλά και των πολιτικών. Στόχος της έρευνας ήταν να εξετάσει το πως αντιμετωπίζεται η διαφορετικότητα στη σχολική μονάδα του νηπιαγωγείου, καθώς και τις επιδράσεις από τη στάση και τη διαχείριση της διαφορετικότητας ως παράγοντα διαμόρφωσης της κουλτούρας της σχολικής μονάδας. Το ερευνητικό εργαλείο ήταν ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού και ανοικού τύπου που έδωσε ο ερευνητής σε νηπιαγωγούς του νομού Αχαΐας. Τα ευρήματα της έρευνας είναι πολλά. Όσον αφορά εκπαιδευτικά θέματα όπως η διαφορετικότητα, οι εκπαιδευτικοί έχουν θετική στάση και ευέλικτη παιδαγωγική και διδακτική συμπεριφορά, δείχνουν να αντιλαμβάνονται τα προβλήματα των αλλοδαπών μαθητών και προσπαθούν να βοηθήσουν για την ομαλή ένταξή τους και την πλήρη προσαρμογή. Αναφορικά με την σχολική κουλτούρα υποστηρίζουν πως αναπτύσσεται και βελτιώνεται μέσα από την θετική στάση που έχουν οι εκπαιδευτικοί ως προς τις διδακτικές τεχνικές, αλλά και επηρεάζεται από την επάρκεια και την ικανότητα ανταπόκρισης στη διαφορετικότητα. Το όραμα της διοίκησης είναι μια ανοιχτή σχολική κοινότητα, που αποδέχεται τη γλωσσική και πολιτισμική πολυμορφία και αρμονική συνύπαρξη όλων των μαθητών, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη της σχολικής κουλτούρας, η οποία θα καθορίζει την παραγωγικότητα και την αποτελεσματικότητά της.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
boussia _ ΕΑΠ_ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ.pdfΠλήρες κείμενο3.15 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.