Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35376
Title: Οι διαπροσωπικές συγκρούσεις στο νηπιαγωγείο και ο ρόλος της προϊσταμένης στην αποτελεσματική διαχείρισή τους. Η περίπτωση των νηπιαγωγών του Ν.Αχαϊας.
Authors: ΜΠΟΥΡΗ, ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ
Advisor: Αλεξανδρόπουλος, Γεώργιος
Keywords: διαπροσωπική σύγκρουση;προσχολική αγωγή;διαχείριση συγκρούσεων;ρόλος της προϊσταμένης
Issue Date: Sep-2017
Abstract: Η σύγκρουση αποτελεί μέρος της κοινωνικής ζωής και χαρακτηριστικό της ανθρώπινης φύσης. Μπορεί να εκδηλώνεται στον εργασιακό χώρο με διάφορες μορφές και να επιδρά ωφέλιμα ή καταστροφικά στη λειτουργία και την αποτελεσματικότητά του. Η παρούσα έρευνα διεξήχθη τους μήνες Απρίλιο και Μάιο 2017 με στόχο τη διερεύνηση των απόψεων των νηπιαγωγών και των προϊσταμένων νηπιαγωγείων του Νομού Αχαΐας σχετικά με το φαινόμενο της σύγκρουσης, όπως αυτή εκτυλίσσεται στο νηπιαγωγείο και το ρόλο που διαδραματίζει η προϊσταμένη στην αποτελεσματική διαχείρισή της. Στην εν λόγω έρευνα εφαρμόστηκε ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση με εργαλείο συλλογής δεδομένων ερωτηματολόγιο, όπου μελετήθηκαν οι απόψεις 153 εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής, οι οποίες το συμπλήρωσαν σε ηλεκτρονική μορφή, ενώ 34 από αυτά συμπληρώθηκαν δια ζώσης. Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι οι συγκρούσεις στην προσχολική αγωγή είναι ορατές / υπαρκτές. Μάλιστα, θεωρούνται βαθύτερο και σοβαρότερο ζήτημα από μια απλή διαμάχη ή διαφωνία, αλλά συγχρόνως είναι και το αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης ατόμων με διαφορετικά ενδιαφέροντα που συνυπάρχουν στον χώρο του σχολείου. Σημαντικότερη αιτία πρόκλησής τους αποτελεί η έλλειψη επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και της προϊσταμένης τους. Μπορεί να αποτελέσουν παράγοντα ανάπτυξης και εξέλιξης του νηπιαγωγείου, αλλά και να επιδράσουν αρνητικά στην αποτελεσματική οργάνωση και λειτουργία του, αν δεν αναγνωριστούν έγκαιρα και δεν αξιοποιηθούν θετικά. Η επικρατέστερη τεχνική διαχείρισης μιας συγκρουσιακής κατάστασης στην προσχολική αγωγή είναι ο συμβιβασμός, η συνεργασία και η παραχώρηση. Η τεχνική της αποφυγής, του διαχωρισμού και της εξουσίας δεν υιοθετείται από τις νηπιαγωγούς σε μεγάλο βαθμό. Σε περιπτώσεις συγκρούσεων, ο ρόλος της προϊσταμένης είναι καθοριστικός, αφού πρέπει να υιοθετεί τους καταλληλότερους τρόπους και στρατηγικές αποτελεσματικής διευθέτησής τους. Αυτό επιτυγχάνεται, όταν αναπτύσσονται μηχανισμοί επικοινωνίας, ανοιχτού διαλόγου και συνεργασίας, αλλά και όταν τις επιλύει με αντικειμενικό και αμερόληπτο τρόπο.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΠΟΥΡΗ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ 2016-2017.pdf2.59 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.