Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35374
Title: Η Σχολική Μονάδα ως οργανισμός μάθησης: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για την επιμόρφωση στα πλαίσια της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Authors: ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ
Advisor: Παναγιωτόπουλος , Γεώργιος
Keywords: Σχολείο, οργανισμός μάθησης, επιμόρφωση, εκπαιδευτικοί, εκπαίδευση ενηλίκων
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Κάθε σχολική μονάδα, μέσω των εκπαιδευτικών της, αποτελεί έναν οργανισμό γνώσης και μάθησης για τους μαθητές της. Σε κάθε οργανισμό μάθησης οι εκπαιδευτικοί για να είναι αποδοτικοί στο έργο τους χρειάζεται και οι ίδιοι σε τακτά χρονικά διαστήματα να φρεσκάρουν τις γνώσεις τους και να ενημερώνονται για νέα δεδομένα. Η επιμορφωτική διαδικασία πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων και την ιδιαιτερότητα των ενηλίκων εκπαιδευτικών. Γιατί είναι αυτοί που διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και στην εξασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Πρέπει έτσι να διατηρηθούν τα κίνητρά τους για περαιτέρω μάθηση. Η συμβολή της παρούσας ερευνητικής εργασίας στοχεύει στη χαρτογράφηση των αντιλήψεων των ίδιων των εκπαιδευτικών ενηλίκων αναφορικά με τις ευκαιρίες εκπαίδευσης και επιμόρφωσης που έχουν στη διάρκεια του εργασιακού τους βίου. Επιπλέον, εξετάζει κατά πόσο τα επιμορφωτικά προγράμματα συμβάλλουν τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική τους εξέλιξη και το εάν υπάρχει υποστήριξη, ενημέρωση και ενίσχυση προκειμένου να παρακολουθήσουν επιμορφωτικές δράσεις. Η εργασία είναι διαρθρωμένη σε τρία μέρη.Το πρώτο μέρος προσδιορίζει θεωρητικά συγκεκριμένες έννοιες που έχουν διατυπωθεί για τον οργανισμό εκπαίδευσης, την επιμόρφωση και την εκπαίδευση ενηλίκων. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει το μεθοδολογικό πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο έγινε η έρευνα. Το τρίτο μέρος παρέχει λεπτομερή περιγραφή των αποτελεσμάτων της έρευνας, την απάντηση των ερευνητικών ερωτημάτων, καθώς και έναν αριθμό συμπερασμάτων και προτάσεων σχετικών με το υπό εξέταση θέμα. Ο λόγος εκπόνησης της παρούσας εργασίας ήταν για να εξεταστεί ξανά ένα τόσο ενδιαφέρον αλλά και πάντα επίκαιρο θέμα: η επιμόρφωση που λαμβάνουμε οι εκπαιδευτικοί στη διάρκεια του εκπαιδευτικού μας βίου. Αφού έγινε η βιβλιογραφική ανασκόπηση, τέθηκαν τα ερευνητικά ερωτήματα και επιλέχθηκε η ποσοτική έρευνα, συντάχθηκε και διανεμήθηκε ερωτηματολόγιο σε Εκπαιδευτικούς Γυμνασίων και Λυκείων της Πάτρας. Τα ερωτηματολόγια συλλέχθηκαν, αναλύθηκαν με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSSκαι ακολούθησαν τα συμπεράσματα και η συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
τελικό ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ Χ. ΕΑΠ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2017.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής, Παράρτημα1.4 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.