Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35373
Title: Οργάνωση και διοίκηση καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων: Η περίπτωση του προγράμματος «Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας» σε δύο σχολικές μονάδες του Δήμου Αχαρνών
Authors: Σιώκης, Παναγιώτης
Advisor: Αργυροπούλου , Ελευθερία
Keywords: σχολική ηγεσία;σχεδιασμός;υλοποίηση;καινοτόμα προγράμματα;εκπαιδευτικές δράσεις;ημιδομημένη συνέντευξη
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: ΠΕΡΙΛΗΨΗ Μια πρόκληση για τους σύγχρονους εκπαιδευτικούς οργανισμούς είναι η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης, αλλά και ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών σε όλους τους μαθητές μέσω καινοτόμων προσεγγίσεων. Η συγκεκριμένη μελέτη στοχεύει στη διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών δύο σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που έχουν εφαρμόσει με επιτυχία καινοτόμες δράσεις, για το ρόλο της σχολικής ηγεσίας στην εισαγωγή, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων και παράλληλα να εκτιμήσει τη χρησιμότητά τους στην εκπαίδευση. Ως καταλληλότερη μέθοδος επιλέχτηκε η ποιοτική ανάλυση και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη. Το ερωτηματολόγιο που συντάχθηκε αποτελείται από έντεκα στοχευμένες ερωτήσεις μέσα από τις οποίες διαπιστώνεται η άμεση συνάρτηση της ηγεσίας με την καινοτομία, παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά που οφείλει να έχει ένας πετυχημένος διευθυντής, τονίζονται τα οφέλη και οι δυσκολίες των καινοτόμων προγραμμάτων, προτείνονται τρόποι για να γίνει το σχολείο πιο ανοικτό απέναντι στην κοινωνία, καθώς και τρόποι επίτευξης της διάχυσης των αποτελεσμάτων. Διαπιστώνεται πως η εφαρμογή του μοντέλου της συμμετοχικής ηγεσίας, η συμμετοχική λήψη αποφάσεων και η λειτουργία ατόμων και ομάδων ως φορέων δράσης με κοινό όραμα, μπορούν να αποτελέσουν τους παράγοντες εκείνους που θα συμβάλουν στην προώθηση των καινοτομιών στον εκπαιδευτικό χώρο.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία - Σιώκης Παναγιώτης.pdf3.5 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.