Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35371
Title: Διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, των μαθητών της Γ’ τάξης Επαγγελματικού Λυκείου, για μετά την αποφοίτησή τους.
Authors: Μπαλλίνης, Νικόλαος
Advisor: Κιουλάνης, Σπυρίδων
Keywords:  Εκπαίδευση ενηλίκων; Δια βίου μάθηση; Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση; Επαγγελματικό Λύκειο; Αρχική επαγγελματική εκπαίδευση; Συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση; Adult training; Lifelong learning; Vocational education and training; Vocational Lyceum; Initial vocational education; Continuing vocational training
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τις εκπαιδευτικές ανάγκες των αποφοίτων Επαγγελματικών Λυκείων, στο πλαίσιο εφαρμογής των προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων. Η έρευνα εστιάζεται στους τελειόφοιτους μαθητές, που πρόκειται να εισέλθουν στην αγορά εργασίας. Σκοπός της εργασίας είναι να συμβάλλει στον καλύτερο σχεδιασμό προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων, για τη συγκεκριμένη ομάδα ατόμων. Βασική προϋπόθεση για τον σωστό σχεδιασμό ανάλογων προγραμμάτων για ενήλικες αποτελεί ο εντοπισμός των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της ομάδας στόχου, ώστε να είναι πιο αποτελεσματική η συμμετοχή των ενηλίκων στη διαδικασία της εκπαίδευσης. Για τον λόγο αυτό η μελέτη σε πρώτο επίπεδο επικεντρώνεται στο γνωστικό υπόβαθρο της ομάδας και στη συνέχεια προσπαθεί να εντοπίσει τις ανάγκες της, ως προς το πλαίσιο εφαρμογής του εκπαιδευτικού προγράμματος. Για την εφαρμογή της έρευνας επιλέχθηκε η ποσοτική μέθοδος και για το σκοπό αυτό διαμορφώθηκε ειδικό ερωτηματολόγιο, το οποίο στηρίχθηκε στα ερευνητικά ερωτήματα που αρχικά διατυπώθηκαν. Το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε σε δείγμα 468 ατόμων, τα οποία συμμετείχαν στην έρευνα ανώνυμα και εθελοντικά. Σε πρώτο επίπεδο η έρευνα ανέδειξε ότι οι τελειόφοιτοι μαθητές είναι ικανοποιημένοι από τα προγράμματα σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου, ως προς την παροχή των απαιτούμενων γνώσεων και δεξιοτήτων, για την άσκηση συγκεκριμένου επαγγέλματος. Παράλληλα θεωρούν ότι η διάρθρωση των σπουδών στα Επαγγελματικά Λύκεια δημιουργεί τις προϋποθέσεις, για την όσο το δυνατό, αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των συνθηκών που θα συναντήσουν στο εργασιακό τους περιβάλλων. Επίσης διαπιστώθηκε ότι οι τελειόφοιτοι μαθητές πιστεύουν στην αξία του επαγγελματικού πτυχίου που θα λάβουν, κατά την αποφοίτησή τους και ότι στο Επαγγελματικό Λύκειο τους παρέχονται ικανοποιητικές γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να θεωρούνται εξειδικευμένοι (σε αρχικό επίπεδο) στο συγκεκριμένο επάγγελμα που έχουν σπουδάσει. Σε δεύτερο επίπεδο φαίνεται ότι αναγνωρίζουν την αξία και την αναγκαιότητα της δια βίου μάθησης και θεωρούν σημαντική την δυνατότητα απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας, σε χώρους εργασίας, αμέσως μετά την αποφοίτησή τους. Ως προς το είδος των παρεχομένων γνώσεων, στα αντίστοιχα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων, περίπου τα 2/3 των ερωτηθέντων προτιμά να περιλαμβάνουν θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις, ενώ περίπου 1/3 δίνει έμφαση στις δεξιότητες. Σε ό,τι αφορά στο περιεχόμενο σπουδών οι περισσότεροι επιλέγουν την περαιτέρω εξειδίκευση, μέσω των προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων, γεγονός αναμενόμενο, αφού στην πλειονότητά τους θωρούν ότι έχουν επάρκεια στην αρχική επαγγελματική εκπαίδευση, ενώ αρκετοί θεωρούν σημαντική την ενίσχυση των πρακτικών τους γνώσεων, δηλαδή της εμπειρίας τους, σε ζητήματα του επαγγέλματός τους. Τέλος, αναφορικά με τον τόπο διεξαγωγής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, οι περισσότεροι προτιμούν τους χώρους εργασίας, ενώ αρκετοί επιλέγουν τη φυσική παρουσία στους χώρους του εκπαιδευτηρίου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EPAL_Lifelong training needs.pdfΔιπλωματική Εργασία656.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.