Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35370
Title: «ΟΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΑΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ» (ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ)
Authors: Ρέππα, Βασιλική
Advisor: Αρμάος, Ρέμος
Keywords: Καινοτόμες εκπαιδευτικές τεχνικές,;Innovative training techniques,;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Adult Education;Τεχνολογίες των πληροφοριών και Επικοιωνιών;Information Technology and Communications;Ρόλος εκπαιδευτή;Role trainer;Μετασχηματίζουσα Μάθηση;Transformative learning
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η εν λόγω έρευνα εμπεριέχει τρεις σημαντικούς πυλώνες της εκπαίδευσης ενηλίκων: τις καινοτόμες εκπαιδευτικές τεχνικές, τις Τεχνολογίες των Πληροφοριών και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και τη θεωρία της Μετασχηματίζουσας μάθησης. Οι καινοτόμες τεχνικές αποτελούν τις μεθόδους για την επίτευξη μιας πιο βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης ενώ οι ΤΠΕ το μέσο που θα οδηγήσουν σε αυτή τη μάθηση. Η θεωρία της μετασχηματίζουσας μάθησης διατυπώθηκε από τον Merizow στις αρχές του ’90 αποτελώντας ορόσημο στην εκπαίδευση ενηλίκων. Σκοπός της έρευνας είναι η ανάδειξη των καινοτόμων τεχνικών που εφάρμοσαν οι εκπαιδευτές κατά την πιστοποίηση του Β’ επιπέδου στις ΤΠΕ ενώ παράλληλα θα επιχειρήσει να απαντήσει αν οι αντιλήψεις των εκπαιδευομένων μετασχηματίστηκαν ώστε να εφαρμόσουν και οι ίδιοι τις τεχνικές αυτές στην τάξη. Για τη συγκέντρωση των δεδομένων της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η ποιοτική έρευνα, πραγματοποιώντας ατομικές ημι-δομημένες συνεντεύξεις σε 12 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που είχαν παρακολουθήσει τη συγκεκριμένη επιμόρφωση. Τα ευρήματα της έρευνας δείχνουν πως οι εκπαιδευτές χρησιμοποιούν καινοτόμες τεχνικές καθ΄ όλη τη διάρκεια της επιμόρφωσης ακόμη και συνδυαστικά επιφέροντας θετικά αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Αποτυπώνονται οι μετασχηματίζουσες αντιλήψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών όσον αφορά τις καινοτόμες τεχνικές και τις στάσεις τους στην τάξη αλλά και τα μαθησιακά αποτελέσματα αυτών στους μαθητές τους. Διαπιστώνεται μια μεγάλη αλλαγή των εκπαιδευτικών ως προς τον τρόπο διδασκαλίας τους υιοθετώντας ενεργητικές και βιωματικές τεχνικές αφού προσφέρουν καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα και μεγαλύτερη ενεργό συμμετοχή, προκαλούν το ενδιαφέρον των μαθητών και αναπτύσσεται ευχάριστο και ομαδικό κλίμα στην τάξη.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ ΡΕΠΠΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 2017.pdfΔιπλωματική εργασία2.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.