Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35368
Title: Εκπαίδευση και γονική εμπλοκή: Προσδοκίες και πρακτικές γονέων παλαιστινιακής καταγωγής
Authors: Λαζαρίδου, Παρασκευή
Advisor: Κωνσταντινίδου , Χριστίνα
Keywords: γονική εμπλοκή;πολιτισμικό κεφάλαιο;Bourdieu;μετανάστες;προσδοκίες;εκπαίδευση
Issue Date: 22-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα έρευνα μελετάται ο ρόλος της γονικής εμπλοκής στην εκπαιδευτική πορεία των παιδιών. Έχει παρατηρηθεί ότι το διαφορετικό πολιτισμικό κεφάλαιο των γονέων είναι αυτό που διαφοροποιεί τις στάσεις τους απέναντι στη μάθηση και καθορίζει τις εκπαιδευτικές τους επιλογές. Επομένως, οι ανισότητες στην εκπαίδευση έχουν χαρακτήρα ταξικό και σχετίζονται με μορφωτικά και κοινωνικά προνόμια. Μέσα από την ποιοτική ανάλυση επτά ημιδομημένων συνεντεύξεων σε μετανάστες γονείς παλαιστινιακής καταγωγής που ζουν στη Θεσσαλονίκη, διερευνήθηκαν οι απόψεις των γονέων για την εκπαίδευση, οι πρακτικές που ακολουθούν για να φέρουν τα παιδιά τους πιο κοντά στα μορφωτικά αγαθά και οι προσδοκίες που εκφράζουν για την εκπαιδευτική σταδιοδρομία των παιδιών τους. Τα αποτελέσματα συσχετίστηκαν με τη θεωρία του Pierre Bourdieu για το πολιτισμικό κεφάλαιο. Η έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γονείς ενεργοποιώντας το πολιτισμικό κεφάλαιο που διαθέτουν σε συνδυασμό με τις στάσεις τους για τη μόρφωση και στηριζόμενοι στο υπάρχον εκπαιδευτικό πλαίσιο, καθορίζουν και τη στάση των παιδιών τους απέναντι στη μόρφωση και στην εκπαιδευτική πορεία που θα ακολουθήσουν.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lazaridou_Paraskevi_ekpaidefsi kai goniki emploki_prosdokies kai praktikes goneon palaistiniakis katagogis_2017.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής1.53 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.